Gå til innhold

ny pc med windows 8, bare problemer.Tips?:)


Anbefalte innlegg

hei! godt nytt år til alle dere forresten :)

 

jeg tenkte jeg skulle kjøpe med selv en julegave, jo... en laptop.(kjekt og ha i armyen tenkte jeg)

kjøpte meg en Asus k55v med w8.

Må dessverre si at jeg er søkkende fortvilet, finnes ikke fornøyd i det helle tatt.

 

første feilen er vel at jeg måtte "klarere denne pcn".

da måtte jeg logge inn på microsoft sine sider og klarere e-post addr.

problemet er at der står det en epost addr. som er gammel(mange år siden den var i bruk og aner ikke hva passorde er). Den prøvde jeg å få slettet, men skjønte ikke noe som helst. for det sto enda at jeg måtte klarere pcn for å få tilgang til appstore osv.

det som er skjedd er det at ingen av appene fungerer. jeg trykker på "store", da blir bare alt grønt og den bare laster, skjer ikke noe som helst.

samme med skype. det blir bare blått og ingen ting skjer.

spotify får bare feil meldinger hele tiden om at den allerede kjører og at jeg må lukke ett eller annet. har prøvd og av installert men det er samme feilen.

har da prøvd å bare laste ned skype på vanlig hvis, men da kommer ikke feltene der jeg skal skrive passord eller bruker navn opp.

 

tenkte jeg skulle prøve å ordne kontoen til en lokal konto. skiftet og nå får jeg ikke skiftet tilbake en gang. det kommer bare opp at de ikke kunne koble til noe microsoft. og at jeg må prøve å se på nettverks innstillingene.

 

men ellers funker jo pcn bra, w8 synes jeg er mye dill dall:P

 

men som sikkert de aller fleste så vil jeg ha noe som funker, kjipt å bruke 6k på noe som ikke funker som det skal :)

 

må bare beklage hvis dette ble alt for langt men regnet med at det er like greit å skrive alt som er galt.

 

takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan/hvorfor la du inn en gammel epost som ikke er i bruk?

 

Kjør en reset av Windows 8, da blir den tilbakestilt. Du finner denne funksjonen under PC Innstillinger >> Generelt. Så lager du enten en lokal konto eller ny Microsoft-konto. En Microsoft-konto kan være en hvilken som helst epost-adresse, det må ikke være @live.no, @hotmail.com eller @outlook.com. Hvis du vil være forberedt så kan du gjøre det her: signup.live.com. Under feltet Navn på Microsoft-konto trykker du på lenken Eller bruk en e-postadresse du har fra før.

 

Lykke til!

 

post-4862-0-01112500-1357155920_thumb.png

post-4862-0-59861600-1357156158_thumb.png

post-4862-0-00127400-1357156158_thumb.png

Lenke til kommentar

Jeg sitter også her med en flunkende ny Acer på fanget. Den skal dekke ca. 5-6 behov. Internett, Movie Maker, litt spill, Citrix, kontor/skriv/skann. Hver eneste ting har krevd flere timer tweaking for å virke. Nå får jeg ikke installert Movie Maker og kom bare over dette innlegget mens jeg saumfarer forumet. Må Windows 8 livet være slik?

Lenke til kommentar

Ang. Movie Maker: Du laster ned via denne siden og prøver ikke med en gammel versjon?

 

Jeg har hatt null problemer med Windows 8, jeg bruker det akkurat som Windows 7. Dvs. skrivebordet og Google Chrome for det meste. Jeg har selvfølgelig noen andre programmer også, som f.eks. Office 2010, Spotify og noen nytteprogrammer (via LiberKey). Samt Steam til spilling.

 

Har avinstallert alle appene som fulgte med som standard. Den eneste jeg har installert er Netflix, som fungerer meget bra forresten.

 

T.o.m. drivere har fungert utmerket, er ikke mange jeg måtte installere ekstra.

 

Hva er det du sliter med og må "tweake"?

 

EDIT: Sjekk også 'produktmerknader' for Windows Essentials 2012.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Takk til forum som har hjulpet meg :)

 

Tweakelista:

 

1. Canon MP5350, tok ikke driverne. Måtte via support få drivere.

2. Citrix, jobbrelatert pålogging. Måtte via support få egen software.

3. Skype, som hadde kjempeikon på startskjermen. Det virket jo lovende. Men et forsøk på å starte Skype startet bare oppdatering av en mengde APPer (18) som er like nyttige som spyware. Etter en times nedlasting ga jeg opp. Fikk hamret inn Skype til slutt, men aner ikke hvordan.

4. Movie Maker. Med ungene ute og huset tomt tenkte jeg å redigere en times video. Men det gikk 2 timer bare å finne Movie Maker og få det installert.

 

Men Classic Shell hjelper litt på humøret.

Det jeg savner, er et OS, som kjører de programmene jeg vil, helt diskret og beskjedent i bakgrunnen,

traust og stabilt uten forstyrrende elementer. Med det for øye er W8 helt ubeskrivelig.

Lenke til kommentar

beklager for tregt svar, mye å gjøre i det siste.

 

den gamle epost addresen var i systemet automatisk, husket ikke at jeg hadde den en gang :p

men ja, jeg gjorde som du sa og "fornyet" pcn. og da funket alt sammen, da funket det å skifte fra en lokal konto til en microsoft konto, hele systemet funket som det skulle. kunne installere apper som funket. skype funket (det var samme problemet med skype som thunea hadde) spotify sluttet å få feil meldinger og alt er bare tipp topp så langt. :)

 

takk for svar og gode tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...