Gå til innhold

WD TV Live Hub eller Blu-ray spiller med harddisk?


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å ha en boks ved TV'en hvor jeg kan lagre filmer, musikk og bilder og enkelt spille dem av på TV'en. Ser for meg at overføring av filer skjer over ethernet, men det er fint om wifi også støttes. Grunnen til at jeg ønsker lagringsplass er at jeg har hatt dårlig erfaring med DLNA streaming.

 

Jeg har sett på WD TV Live Hub som egentlig dekker kravene mine. Jeg liker at den støtter omtrent alle filformater og kan streame fra veldig mange tjenester (Netflix, Youtube, Spotify, Vimeo, osv).

 

Er litt bekymret for at den er litt gammel (kom ut i slutten av 2010), men på en annen side så oppdateres programvaren fra tid til annen.

 

En annen ting er at jeg trenger også en blu-ray spiller, og det hadde vært greit å kunne kombinere alt i ett. Ser at f.eks. Samsung har blu-ray spillere med harddisk - kan disse lagre mine filer i tillegg til tv-innspillinger?

 

I så fall, hva er den beste løsningen utifra disse to alternativene?

 

Om dere har noen andre forslag på løsninger så hører jeg dem gjerne :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

 

Har både hatt problemer med treg overføring/lagging og at maskinene sporadisk ikke klarer å koble seg til nettverket med DLNA. Har prøvd 3-4 maskiner i forskjellige hjem, men det skal sies at jeg har brukt wifi og ikke kablet internett. Er likevel litt nølende til å ha en løsning som bygger på det. Samtidig vil jeg unngå å kjøpe NAS eller måtte ha laptopen på hver gang jeg skal se en film...

 

Blu-ray + ekstern harddisk er en mulighet, men grunnen til at jeg foretrekker en innebygget harddisk i mediespilleren er for at det skal bli lettere å overføre filer fra Mac'en. Men kan hende dette blir det ryddigste hvis jeg uansett skal ha en blu-ray spiller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...