Gå til innhold

Stort nettbrett med Linux


Hotlink

Anbefalte innlegg

Jeg visste ikke at det fantes så store nettbrett, men fant en 26" og 32" utgave hos Irontech (http://www.irontech.no/LCD/desktop_LCD_skjermer/Stor_32_inch_touch_tablet.html)

Nå var det ikke meningen at jeg skulle ha et så stort brett, men så i utgangspunktet etter en løsning basert på Linux og ikke Android.

De hadde ikke dette (men håpet å få det iløpet av neste år. Men er det noen andre som vet om det finnes Linux baserte løsninger som er større enn 10" ???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kan det se ut til at problemet langt på vei kan bli løst de kommende 3-4 ? mnd.

Pressen har de siste dagene vært full av informasjon fra Canonical som mener de nå langt på vei har løst problemet ved å kjøre Ubuntu på toppen av Android. Ved å bruke samme kjernen mener de at de kan benytte samme drivere, etc slik at det skal bli mindre problemer med å få dete opp å gå. Men fortsatt må det gjøres tilpasninger til hver enkelt hardware løsning mhp CPU, etc.

 

Uansett er dette et godt stykke videre og med en slik semi-offisiell løsning vil det utvilsomt bli mye spennende på gang. Nå skal "ALLE" (nyere ?) Android løsninger kunne kjøre Linux, og ettersom jeg har en LG 990 mob tlf med HDMI utgang skal jeg i teorien kunne ta denne med meg å benytte den som en bærbar PC. Det gjør i så tilfelle til at jeg kan benytte telefonen for en del enkle presentasjoner og dokumentasjon i mindre møter ute hos kunder, etc.

 

Fortsatt ønsker jeg meg en 15" ??? tablet (ettersom 32" blir i største laget som mobil enhet :D ) og håper dette kommer om ikke altfor lenge. En 32" kunne forøvrig vært litt coolt å ha på møterom på jobben.

Når 15" blir tilgjengelig er forhåpentligvis Canonical sin løsning også mer ferdig tygd og fordøyd for de av oss som ikke er like gode til å hacke seg gjennom et halvferdig linux oppsett.

 

http://www.youtube.c...d&v=cpWHJDLsqTU

 

Så får vi vente og se om realitetene er like vakre som reklamen forsøker å presenter løsningen som.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...