Gå til innhold

Corsair Obsidian 650d vifteplassering


hansi45101

Anbefalte innlegg

Jeg har en Obsidian 650d og lurer på hvor jeg skal sette viftene og om de skal blåse inn eller ut. Jeg har kjøpt en plate fra USA så jeg kan sette på fire ekstra vifter ( 120mm ) eller en stor ( 200mm ) på siden. Jeg har 4x 120mm og 2x 200mm vifter pluss en vifte bak, som jeg ikke vil gjøre noe med. Hva er det beste oppsette? Tusen takk for alle svar

 

Her er en link til Kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622209

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke gi deg en konkret anbefaling, men her er noen tips til hva du kanskje burde tenke på:

 

Varm luft stiger, dermed burde utblåsningsvifter være plassert på toppen og bak i kabinettet. Inntak kan være foran, under eller på siden. Om du har en sli/cfx løsning kan det være lurt å ha noen inntak på siden av kabinettet, men du må generelt tenke på at kabinettet fungerer som en vindtunnel, der kald luft kommer inn nedenfra og varmluft går ut oppe i kabinettet. Du må prioritere litt etter hvilke komponenter som trenger mest luft osv.

Etter hva jeg har erfart og lest vil det nok være lurest å ha et undertrykk i kabinettet, og ikke overtrykk. Det vil si at du burde ha minste like mange uttakssvifter som inntak, og gjerne flere. Da samler det seg ikke noe stillestående varmluft i kabinettet og du får kjøligere komponenter. MEN; er du veldig opptatt av å holde støv ute av kabinettet vet jeg at noen velger å ha overtrykk for å unngå støv, men dette vil jo uansett støvfiltrene ta seg av så er du ute etter en mest mulig kjølig pc, er det sannsynligvis best å gå for å skape et undertrykk eller liketrykk.

 

Håper noen av disse tipsene kan være til hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...