Gå til innhold

Ny telefon: Samsung Galaxy S3 eller HTC One x


Zeorsd

Anbefalte innlegg

Som emnetittel indikerer skal jeg velge ny telefon, og valget står hovedsakelig mellom Samsung Galaxy S3 og HTC One x (ikke +). Har også vurdert Samsung Galaxy Note 2, men fant ut den ble for stor, Xperia V var også inne i bildet, men ble ikke helt sjarmert av den da jeg testet den.

 

Jeg ser at det er enkelte forskjeller, eksempelvis er HTC'en ca 500kr billigere, har muligens bedre skjerm(?), og kan ikke åpnes for å bytte batteri el. Galaxyen har kanskje hakket dårligere byggekvalitet litt svakere kamera, men det litt utsatt. Merker jeg synes HTC sense virker noe mer attraktivt enn TouchWiz. Er det noe sentralt jeg har oversett? Noen som har hatt begge? Setter pris på alle svar, også andre forslag. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som emnetittel indikerer skal jeg velge ny telefon, og valget står hovedsakelig mellom Samsung Galaxy S3 og HTC One x (ikke +). Har også vurdert Samsung Galaxy Note 2, men fant ut den ble for stor, Xperia V var også inne i bildet, men ble ikke helt sjarmert av den da jeg testet den.

 

Jeg ser at det er enkelte forskjeller, eksempelvis er HTC'en ca 500kr billigere, har muligens bedre skjerm(?), og kan ikke åpnes for å bytte batteri el. Galaxyen har kanskje hakket dårligere byggekvalitet litt svakere kamera, men det litt utsatt. Merker jeg synes HTC sense virker noe mer attraktivt enn TouchWiz. Er det noe sentralt jeg har oversett? Noen som har hatt begge? Setter pris på alle svar, også andre forslag. :)

 

Hva med den nye Nexus 4?

https://prisguiden.no/produkt/lg-nexus-4-169742

Lenke til kommentar

Takk for forslaget! Har vurdert den litt, har ikke de aller beste erfaringene med LG som merke generelt. Synes kanskje ren android virker litt kjipt, men samtidig kan det vel fikses mye på selv. Synes nok fortsatt One x eller S3 frister mer

 

Jeg synes personlig at ren Android er det aller beste. Men må jeg velge mellom touchwiz fra Samsung eller sense fra HTC så liker jeg sense mye bedre enn touchwiz

Lenke til kommentar

Bare byggekvaliteten på One X gjør den foretrukket fremfor SIII spør du meg. Siden jeg liker Sense mye bedre enn TouchWiz i den grad jeg liker disse launcherne, har ikke jeg angret på mitt valg jeg gjorde i juli heller. (Ikke hatt en telefon så lenge på mange år, har også brukt SIII mye.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke for å "kapre" tråden din men: Er det noen som vet om hvem av HTC One X eller SGS3 har best lydkvalitet? Da tenker jeg på kvaliteten I hodetelefonene(?), og uten hodetelefoner.

 

Dette er egentlig "hipp som happ" (ikke kom her og si at beats gir bedre lyd, det gjør den absolutt ikke. Da må du ha et headsett til nermere 2000kr for å høre forskjellen). Men velg den tlfn du liker best for øyet:) Selv liker jeg one x sitt utseende.. men jeg valgte Nexus 4. Beste valget jeg har gjort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...