Gå til innhold

Test: Find My iPhone (iOS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er enklest å velge. En app eller å gå inn på http://icloud.com fra hvilken som helst enhet??Makan til tynt grunnlag for å skrive en artikkel. Operasjon dagsverk bruker jo å være så seint på høsten.

 

Hei og takk for tilbakemelding. Jeg kjøper imidlertid ikke logikken din.

 

Hvis det at man kan gjøre det samme i en fullverdig nettleser ekskluderer en app fra å være nyttig eller bli omtalt, så blir det ikke mange apper å skrive om..

 

Fra topplistene over de mest populære appene nevner jeg: Facebook, Spotify, nettbank, kart etc. etc.... ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Skjønner du ikke logikken med å huske en webadresse kontra det å bla seg fram til en app blandt tusen av lingende apper?

 

Tenkt scenario. Du blir frastjålet din iPhone.

 

I ditt tilfelle må du først finne en som har en iPhone. Gå på appstore og finne den appen blant tusenvis av lignende apper. Laste den ned, etter at eieren av telefonen endelig husker sitt passord til appstore. Så begynner søket etter din telefon.

 

I mitt tilfelle trenger jeg bare å finne en enhet som har tilkobling til Internett og gå på http://icloud.com og starte søket etter min iPhone.

 

Hvor er den logiske bristen som du ikke skjønner?

Forstår du ikke forskjellen mellom essensielle apper og kjekt å ha apper? Facebook og spotify apper er overhodet ikke viktige apper for de som klarer å huske en webadresse eller et bokmerke i browseren.

Det at en app er populær, er ikke det samme som at den er viktig.

Lenke til kommentar

Hei, for meg er det ganske logisk å slippe å huske nettadresser for alt man trenger og isteden ha en app lett tilgjengelig:-) Om appen er essensiell, kjekk å ha, viktig eller uviktig diskvalifiserer den ikke fra å bli omtalt :-)

 

Hvis apper var så tungvinte å bruke ville det neppe ikke vært flere hundre tusen apper tilgjengelig for Android og iPhone;-)

Vi kommer til å fortsette å teste nyttige, populære, essensielle, morsomme, unyttige og viktige apper, og så kan man selvsagt heller bruke nettleseren om man ønsker det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Konkluderer bare med at du ikke forstod det jeg skrev eller klare å sette deg inn i nevnte scenario....

 

Appen har du ikke tilgjengelig da din iPhone er stjålet og du skal ha den tilbake.

Appene er ikke tunge å bruke. Det er en konklusjon du trekker ut fra det jeg skriver og den konklusjonen er feil.

 

Av flere hundre tusen apper, så er sjansen for kvalitet logaritmisk fallende for kvaliteten. Kvalitet er ikke et krav for å få godkjent en app. Derav flere hundre tusen.

 

Så hvorfor der skrives en artikkel om denne appen kommer ikke fram fra artikkelen. Hva gjør denne "find my phone" så mye bedre enn de tusner andre tilsvarende apper, kommer heller ikke frem.

 

Find my iPhone er en funksjon som er over halvannet år gammel, så noen nyhet er det heller ikke.

 

En flink journalist tar til seg kritikk istedet for å si at kritikken er feil.

Lenke til kommentar

Konkluderer bare med at du ikke forstod det jeg skrev eller klare å sette deg inn i nevnte scenario....

 

Appen har du ikke tilgjengelig da din iPhone er stjålet og du skal ha den tilbake.

Appene er ikke tunge å bruke. Det er en konklusjon du trekker ut fra det jeg skriver og den konklusjonen er feil.

 

Av flere hundre tusen apper, så er sjansen for kvalitet logaritmisk fallende for kvaliteten. Kvalitet er ikke et krav for å få godkjent en app. Derav flere hundre tusen.

 

Så hvorfor der skrives en artikkel om denne appen kommer ikke fram fra artikkelen. Hva gjør denne "find my phone" så mye bedre enn de tusner andre tilsvarende apper, kommer heller ikke frem.

 

Find my iPhone er en funksjon som er over halvannet år gammel, så noen nyhet er det heller ikke.

 

En flink journalist tar til seg kritikk istedet for å si at kritikken er feil.

Har flere Appleprodukter og synes denne appen er kjekk. Du kan dessuten også logge inn med din Apple ID på en venns iPhone. Synes det er helt ok at denne omtales. Kan ikke forstå at du har så mye i mot denne omtalen da det finnes mange mindre nyttige apper som får omtale. Denne er genial,en annen ting er at den fremheves for de som evt ikke vet at den finnes. Det er forøvrig frivillig og velge å lese omtalene i stedet for å måtte ytre sin mening om omtaler som man personlig ikke bryr seg om. Det må være opp til den enkelte å avgjøre dette, og det er greit å skrive om ting som kanskje kan være til hjelp og info for andre enn deg selv.

Bra artikkel!!!

Lenke til kommentar

Hei,

takk for tilbakemeldinger.

 

Vi er nok rett og slett bare uenige KimKarne, det betyr ikke nødvendigvis at man ikke er i stand til å ta inn over seg kritikk, ei heller at den som kritiserer automatisk har rett.

 

Men kanskje vi er enige allikevel, som du skriver så foreslår også Apple selv å logge inn på iCloud eller bruke denne appen - så da kan man jo velge det alternativet som passer best i visshet om at Apple er enig i valget ditt uansett.

 

Siden vi i stor grad har forlatt sak og er godt over på person KimKarne, overlater jeg til andre å diskutere videre og ønsker en riktig God Jul!:-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...