Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vurdere sterkt å kjøpe Corsair 800D når eg skal bygga meg ny data no:)

grunnen? tja; liker big tower og vil ha big tower. har i alle år likt og sikla etter 800D(D), tenkte det var på tide å slå til no! veit d finst kabinett som er veldig gode til mye mindre pris, og at det finst kabinett som er bedre til samme pris.

 

de kan godt anbefale andre kabinett de syns er gode, men kjenner jo godt til markedet, som: CM, Corsair, Fractal Design, Nzxt, Thermaltake, osv.

 

eg for min del liker corsair xxxD serien, CM storm, CM Cosmos II og Thermaltake level10(men blir for harry).

 

800D begynner å dra på årene, så må jo væra noen som har/har hatt/har erfaringer med d her inne?

d samme gjelder dei andre modellane over her, erfaringer?

 

mitt største spørsmål er vel egentlig stømforsyning i 800D, ka stock kabler passer? skal vist være problem med lengde på kabler i d kabinettet der...

 

edit:

blir nok forresten stømforsyning fra SeaSonic garasjen:

Seasonic Platinum, Antec HCG, Corsair AX-TX, XFX Pro.

tar også imot tips/anbefalinger/erfaringer her også :thumbs:

Endret av bystØL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du sier du vil ha Big Tower, men har du vurdert Corsair Obsidian 650D? Har dette selv og planen var å kjøpe 800D versjonen, men ente til slutt opp med den litt mindre versjonen. Grunnen var først og fremst prisen, men når jeg fikk kabinettet angret jeg ikke en sekund og har vært strålende fornøyd fra dag en!

 

Det er Midi Tower, men plassen er veldig god sett opp mot mange andre kabinetter :)Veldig gode muligheter til å trekke kabler, så å få kablene til å ikke syntes er ikke noe problem. Et pluss med det som 800D ikke har er docking til harddisk på toppen av kabinettet. Jeg anbefaler deg absolutt å ta en titt på dette!

 

Angående kabler fra strømforsyningen vil jeg nok tro du må ha skjøtekabel. I mitt 650D fikk jeg kun problemer med strømmen til prosessoren, noe du helt sikkert må ha i 800D da dette er mye større. Usikker på hvordan det er, men vil tro lengden på kablene varierer litt fra produsent til produsent :) Uansett hva du velger tør jeg garantere at du blir strålende fornøyd med 800D, men tror helt ærlig ikke du blir noe mindre fornøyd med 650D. Hvis du ikke har planer om et skikkelig vannkjøringsoppsett eller lignende som krever litt plass selfølgelig.

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

takk for svar:)

Rudi: 650D er nok største kandidaten min i miditower klassen;) virker veldig bra og skikkelig kabinett, corsair er flink der(og)! +for docking ja, har eg faktisk ikkje lagt merke til... takk for god sammenligning og hjelp ang psu og:)

 

har ikkje planer om vannkjøling nei. sjølv om eg kanskje burde skryte på meg d, siden d virker som beste argument for 800d :whistle: eg vil tru 800d funker bra for luftkjøling eg, mtp oppdeling og soner inni kabinettet. men det er kun synsing...

eine grunnen til 800d er at eg kjem til å ende opp med eit unødvendig og overprisa E-atx hovudkort :fun:

 

ser ut som om ein ønsker svar på trådane sine lyt ein posta d i "Hjelp til kjøp og salg av PC ."

håper på fleir svar, eg synes så godt som alt er nyttig!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...