martin9 Skrevet 16. desember 2012 Skrevet 16. desember 2012 Hei! Når jeg holder på med CSS i Dreamweaver, så må man velge selector type når man skal legge til en ny CSS-regel. De ulike typene er: Class, Tag, ID og Compound. Kan noen gi meg en kort forklaring på hva som er forskjellen på disse fire typene? Takk på forhånd!
Wattengård Skrevet 17. desember 2012 Skrevet 17. desember 2012 /* Klasse, starter med punktum og påvirker alle elementer som har sin "class"-attributt satt */ .minklasse { color: green; } /* ID, starter med firkant # og påvirker kun ett element med denne ID'en */ #brukernavnboks { background-color: yellow; } /* Tag, starter ikke med noe, men tilsvarer en HTML-tag og vil påvirke alle disse */ a { text-decoration: none; } /* compund, er egentlig bare en kombinasjon av de over. Hvis du for eksempel vil at alle ankertags med klasse "bob" skal stiles spesiellt */ a.bob { text-decoration: underline; } Hvis jeg gjorde leksa di nå så tar jeg 950,- i timen for denne typen arbeid... -C- 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå