Gå til innhold

Gjenoopretting/Refresh?


bjornkn

Anbefalte innlegg

Jeg sliter stadig med små problemer, som at f.eks. msi-pakker ikke lar seg innstallere pga error 2503 og 2502. Finner ingen løsninger på dette som virker.

Har nettopp laget et gjenopprettingspunkt.

Hvis jeg tar en Refresh (Forny PC uten å påvirke filene) , og dette ikke fjerner problemet, vil jeg vel da sitte med en maskin hvor jeg må innstallere alle programmer på nytt?

Vil jeg da evnt kunne komme tilbake til gjenopprettingspunktet jeg nettopp laget?

Eller blir dette slettet, eller gjort utilgjengelig i samme omgang?

 

Og hva hvis en full ny reinstallasjon er påkrevd?

Da vil vel alle programdata etc bli slettet også, av de som ligger i Users-mappene? Eller vil jeg f.eks. fortsatt kunne koble meg inn på Opera-mailen, som ligger der når jeg innstallerer Opera på nytt?

Jeg har backup av alt dette også, men det er ikke noen lystelig jobb å skulle få alt slikt, alle aktiveringer, serienr osv på plass igjen :(

Men det blir vel bare verre seinere... Se rikke ut til at Windows Update kommer med noen fix på dette problemet med det første :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg sliter stadig med små problemer, som at f.eks. msi-pakker ikke lar seg innstallere pga error 2503 og 2502. Finner ingen løsninger på dette som virker.

 

Har du prøvd Microsofts Fix it?

 

 

Har nettopp laget et gjenopprettingspunkt.

Hvis jeg tar en Refresh (Forny PC uten å påvirke filene) , og dette ikke fjerner problemet, vil jeg vel da sitte med en maskin hvor jeg må innstallere alle programmer på nytt?

 

Korrekt.

 

Vil jeg da evnt kunne komme tilbake til gjenopprettingspunktet jeg nettopp laget?

Eller blir dette slettet, eller gjort utilgjengelig i samme omgang?

 

Usikker.

 

Og hva hvis en full ny reinstallasjon er påkrevd?

Da vil vel alle programdata etc bli slettet også, av de som ligger i Users-mappene? Eller vil jeg f.eks. fortsatt kunne koble meg inn på Opera-mailen, som ligger der når jeg innstallerer Opera på nytt?

Jeg har backup av alt dette også, men det er ikke noen lystelig jobb å skulle få alt slikt, alle aktiveringer, serienr osv på plass igjen

Men det blir vel bare verre seinere... Ser ikke ut til at Windows Update kommer med noen fix på dette problemet med det første

 

Det blir som en ny installasjon og du må gjøre alt på nytt. Så husk backup!

Lenke til kommentar

Ja, Fix_it fikset det ikke - ikke uventet..

Har sendt en formell mail til MS support, så får vi se om de kan hoste opp noen gode råd.

Har dessverre ikke så store forhåpninger.

 

Så alt som ligger i USers-mappene blir slettet ved reinstallasjon? Men ikke ved Refresh vel?

Og alt i Programfiler-mappene?

Lenke til kommentar

Bare en liten sluttrapport her :

Fikk veldig god hjelp fra MS, via mail og tlf, med bl.a. noen register-endringer etc. Dessverre gikk ikke problemene likevel vekk, så det endte med at jeg måtte ta en Refresh.

Nå er alle problemene ihvertfall vekk, men det er også alle innstallerte programmer (bortsett fra apper), så nå er det en svær jobb å få alle disse inn igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...