Gå til innhold

Stuevennlig spill-pc


Anbefalte innlegg

Hei

 

Trenger ny PC som skal stå på hjemmekontor i tilknytting til stue. Altså skal den være litt anonym og stillegående.

 

Den skal brukes til programmering(virtuelle maskiner), surfing og spilling.

 

Har tenkt litt på Silverstone Sugo SG07B som kabinett og Gigabyte GA-H77N-WIFI som hovedkort.

 

Hvilken prosessor og skjermkort m/vifter bør jeg velge for at det ikke skal bli for varmt og fortsatt kunne spille på sånn nogenlunde høye instillinger?

 

Ivar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gigabyte og Silverstone er jo utrolig bra kvalitet. SilverSTone Sugo har fått mye skryt av kritikerne.

gå for en intel prosessor, se hardware.no for anbefalninger også leser du deg opp til det du føler dekker ditt behov. Det er ingen andre enn deg selv som vet det best ;)

 

Lykke til.

 

Eier Corsair SP120 vifter som jeg er veldig fornøyde med, Noctua og Silvertone har også veldig gode vifter, om ikke bedre? skaff deg også en vifte kontroll til kabinettet. veldig handy

Lenke til kommentar

Jeg har selv akkurat gått til innkjøp av Silverstone SG08 (samme som SG07 bare annet utseende og usb3.0). Kjøpte Asus p8z77-i deluxe, fordi jeg skal overklokke. Har i7-2600k, 8GB ram og gigabyte gtx 670 windforce 3x fra før. Blir en tilnærmet lydløs opplevelse, selv med høy overklokk :)

 

Anbefaler Noctua NH-c12p. Passer fint i kabinettet og du slipper til og med å bruke viften som følger med. Siden 180mm intake viften i kabinettet blåser luft rett ned på heatsink. Har ikke link nå siden jeg er på jobb, men han hadde vel en overclock på 4.2ghz på sin i7-2600k og kom ikke over 60 og noe i stresstest (tortur) på cpu. Viftekontroller behøver du ikke da 180mm intake viften har en høy/lav switch. Er vel ikke plass/behov for flere vifter, KANSKJE på cpu kjøler :D

 

Skjermkortet mitt er også kanskje det mest stillegående 670 ute. Gleder meg til å begynne å bygge dette.

Endret av paithlezz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Viss du har tenkt og overklokke må du finne et annet hovedkort :)

 

Et som har "Z77" i seg, det du har heter "H77" og kan ikke overklokkes.

 

Du har også lagd ved en klokkbar CPU.

 

Og trenger du en så kraftig prosessor?

 

Du skriver du holder på med programmering, tar programmene du bruker i bruk Hyperthreading ?

Viss ikke så holder det med en i5 prosessor :)

 

 

 

 

ang spill, hvilke spill spiller du ? for det kan godt være at du ikke trenger et så kraftig skjermkort.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke overklokke, så da trenger jeg kanskje ikke den prosessoren nei. Intel® Core i7-3770 Processor er sikkert bedre om jeg skal ha en i7-prosessor.

 

Jeg bruker nok ikke hyperthreading nei. Programmmer Sharepoint på en virtuell Win2008 server, noe Android på virtuell Linux og ellers diverse testing og utprøving ifbm jobb. Hyperthreading kan vel være bra hvis man driver med video?

 

Spill.... skytespill, civilization og håper nye SimCity blir bra.

Lenke til kommentar

Okei :)

 

 

Var bare det om programmene du bruker drar nytte av flere tråder, sånt som i7 har jo 4 kjerner med 2 tråder per kjerne.

 

 

Ang skjermkort, så kan du jo kikke litt på AMD HD7950 og 7870, men det er jo ikke den største støtten til dette i linux.

Så det må jo være vurderingssak.

Du kan jo også kikke på nvidia sitt 660ti skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...