emilwe Skrevet 16. desember 2012 Forfatter Skrevet 16. desember 2012 De gamle (den jeg målte) var på 1.8mm, de nye på 1.1mm Neste post på programmet blir å finne en passende anledning der jeg kjører den halvvarm og så stopper og ser hva som skjer. Er bytte av fordeler noe man kan gjøre selv, eller må man justere tenninga etterpå med dertil nødvendig utstyr?
LiamH Skrevet 19. desember 2012 Skrevet 19. desember 2012 Fordeleren er justerbar, så den må tilpasses etter montering, ja.
Gjest medlem-82119 Skrevet 21. april 2013 Skrevet 21. april 2013 Sjekk forøvrig ut nystartet facebookside, Honda CR-V Norge: https://www.facebook.com/hondacrvnorge
emilwe Skrevet 7. mai 2013 Forfatter Skrevet 7. mai 2013 Da drar jeg fram denne litt igjen. Klarte meg greit igjennom vinteren uten større problemer. Fortsatt litt ustabil på tomgang og startproblemer på halvvarm motor, særlig i fuktig vær. Men på vei hjem fra jobb for to uker siden stoppet den for første gang mens jeg kjørte. Bremset ned for kø og motoren døde. En halvtimes hvile/nedkjøling og jeg kom meg videre et god stykke før en ny nedbremsing og stopp igjen. Da sto bilen litt dumt til og det var bare en halv km hjem så jeg fikk noen til å komme og taue meg siste stykket. Lot bilen så over natta mens batteriet sto på lading, men bilen var fortsatt død dagen etter og de påfølgende dagene. Ny fordeler ble bestillt, mottatt og montert og bilen starter og kjører som normalt igjen, men den stryker fortsatt på "butikk-testen". Er motor varm og jeg parkerer ved butikk i 5 minutter vil den ikke starte før det har gått 10 minutter til med nedkjøling. Så da er jo spørsmålet hva er det neste på lista nå når fordeleren er byttet? Har ennå ikke fått surret meg til å se på tomgangsregulatoren
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. mai 2013 Skrevet 9. mai 2013 Høres mest ut som en sensorfeil, termostat eller lignende. Plugger kan vel sjekkes ved å ta ut en for en og se om de gnistrer når de ligger inntil motorblokka og man vrir om tenningen. Swr derimot ikke hvordan det skulle vært temperaturavhengig? Tenker på lambda. luftmengdemåler osv http://no.wikipedia.org/wiki/Lambdasonde
emilwe Skrevet 10. mai 2013 Forfatter Skrevet 10. mai 2013 Har også lurt på om det er noe sensorproblemer, men motoren er en "god gammel" forgassermotor. Og første gang var jo Honda-verkstedet helt sikker på at det var batteriet som var problemet, og da batteriet var byttet var de helt sikker på at det var fordeleren så jeg vet ikke om jeg skal gidde å spørre dem mer. Temp-sensoren er nevnt tidligere. Den er rimelig og regner med at den blir neste på byttelista.
LiamH Skrevet 10. mai 2013 Skrevet 10. mai 2013 Har også lurt på om det er noe sensorproblemer, men motoren er en "god gammel" forgassermotor. Og første gang var jo Honda-verkstedet helt sikker på at det var batteriet som var problemet, og da batteriet var byttet var de helt sikker på at det var fordeleren så jeg vet ikke om jeg skal gidde å spørre dem mer. Temp-sensoren er nevnt tidligere. Den er rimelig og regner med at den blir neste på byttelista. Dette er IKKE en forgasser-motor. Forgassere i bilverden døde ut på åtti-tallet. Har du fått lest ut feilkoder? Hvordan er det med plugger, pluggledninger, fordelerlokk, rotor og luftfilter? Er dette byttet? Hvis du har kjørt med en defekt fordeler, så vil det slite på pluggene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå