Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Problem med Varmekabel i Gang


Anbefalte innlegg

Hei jeg har et problem med varmekabelen i gangen og har sjekket dette :

 

*Megget varmekabelen, og ingen lekkasje til jord i kabelen...megget med 1000volt (ikke jf bryter)

*Kabelen får full spenning(210v)

*Ohmet kabelen og ohmverdien samsvarer godt med strømmen jeg målte senere.

*Målt at den trekker 3,17Ampere(3,18A ganger 210volt), det vil si kabelen forbruker 668Watt. Det burde stemme greit iforhold til at rommet er ca 8m2 også.

*Har koblet varmekabelen fysiskt til spenning utenom Termostaten.

 

Hvorfor i all verden er det iskaldt på gulvet? Det har vært varmt og godt på gulvet der tidligere.

 

Kan det være at det blir jordfeil mot et annet jordpotensiale enn det som er i kabelen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! jeg blir ikke helt klok på posten din, på den ene siden virker det som du har en viss peiling, men på andre ting virker det ikke som om du aner hva du snakker om.

er du sikker på at du har gjort målingene riktig?

210V er forresten veldig lavt, helt i nedre sjikt av hva E-verket har lov til å levere, og ganske uvanlig.

Lenke til kommentar

Er en kompis av meg som har skrivd dette som har vert elektrikker i 10 år så han vet nok mye :)

Målingene er gjort riktig ja..derfor så rart ting ikke funker..Ja,210 er lite men det er det som er her.

Fant ut etter litt at Etter sikring er tatt så viser det 120V i varmekabel til ene leder fortsatt..Tyder dette på at det kan vere jordfeil i varmekabel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...