Gå til innhold

psu kaputt?


Anbefalte innlegg

Har på følesen at psu'en i maskina er gåen. Får ikke skrudd på maskina og har prøvd å teste psu'en med et voltmeter men får ikke noe utslag. Det som er rart er at når nettverkskabelen står i lyser diodene. Har er chieftec 360 w strømforsyning. Bør jeg kjøpe ny psu eller kan det være noe annet som er gått i stykker ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når du testet psu'en så kortsluttet du den grønne kabelen først ikke sant?

og når det lyser når du har i en TP i nettverkskortet ditt så har du strøm på komponentene

kan jo være noe så banalt som en gåen på-knapp også, kortslutt de to punktene på-knappen er koblet til for å teste dette.

og hvis du har muligheten så test med en annen PSU så finner du vel ut om det er den da ;)

Lenke til kommentar
når du testet psu'en så kortsluttet du den grønne kabelen først ikke sant?

og når det lyser når du har i en TP i nettverkskortet ditt så har du strøm på komponentene

kan jo være noe så banalt som en gåen på-knapp også, kortslutt de to punktene på-knappen er koblet til for å teste dette.

og hvis du har muligheten så test med en annen PSU så finner du vel ut om det er den da ;)

 

skal prøve dette. men det er jo noe merkelig at det ikke gir noe utslag på voltmeteret når jeg prøver å måle meg fram, måler mellom gul - sort kabel og rød - sort.

Lenke til kommentar

360 watt chieftec poweret mitt røyk for to dager siden.

 

5 og 12 volten var i live, men tydligvis andre spenninger som var borte siden alt som fikk strøm fra hovedkortet var dødt (chipset og cpu vifte).

 

Skal du teste med et mindre power, kan det være en fordel å koble vekk ting du ikke trenger for å kjøre testen.

Disker, cdrom, chassivifter, alt som trekker ekstra strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...