Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mangler lyd ved avspilling av filmer


Anbefalte innlegg

Nå i det siste har jeg fått et snodig problem.

Når jeg skal se filmer på pcen, i hovedsak .avi format så mangler jeg deler av lyden.

Det vil si jeg har lyd, som f.eks. alt av omgivelser og bakgrunnslyder, men jeg mangler dialogen mellom personene i filmene, eller den delen av lyden man opprinnelig kan velge språk på den gang det var en DVD.

 

Det verste er at det ikke er på alle filmer heller, det begynte med en her for en stund tilbake og nå er det stadig fler og fler.

Hjelper ikke å laste ned på nytt eller en annen type.

 

Har prøvd å spille av i wmp, nero showtime, vlc, lastet ned codecpakke, hjelper ikke.

 

Hva kan være galt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Alt annet av lyd fungerer som det skal og har alltid gjort det tidligere.

 

Som sagt har jeg bakgrunns og omgivelseslyder i filmer, men ikke selve talen/lyddelen man kan velge språk på i dvd menyen.

 

Edit: Kan virke misvisende når jeg skriver dvd menyen, for filene jeg spiller av er jo .AVI filer og ikke DVD. Jeg begriper bare ikke hvorfor jeg ikke får lyden.

Endret av kevve
Lenke til kommentar

Logitech Z-906 5.1.

Bruker medfølgende kabel med 3stk 3,5mm jack plugger, gul, grønn og sort og er koblet slik i begge ender.

 

Edit: Problem løst tror jeg!

Du fikk meg til å tenke på lydinnstillingen, og prøvde meg litt frem.

Når jeg velger 5.1 i f.eks. VLC får jeg ikke lyden som nevnt tidligere, men ved valg av "2 front og 2 bak" har jeg all lyden igjen.

 

Hva kommer det seg av ? Får jeg fortsatt full utnyttelse av lyden ?

Endret av kevve
Lenke til kommentar

Har noe med at kilder som benytter front senter høytaler til å projektere tale, og når du stille inn 4.1 så tvinger du spilleren til å spille kilden slik at front senterhøytaler ikke er der, og dermed "tvinger" tale-lyden til å komme frem i de to front høytaler på sidene. Så jeg ville absolut sjekket frontsenter høytaler.

Lenke til kommentar

Nå i det siste har jeg fått et snodig problem.

Når jeg skal se filmer på pcen, i hovedsak .avi format så mangler jeg deler av lyden.

Det vil si jeg har lyd, som f.eks. alt av omgivelser og bakgrunnslyder, men jeg mangler dialogen mellom personene i filmene, eller den delen av lyden man opprinnelig kan velge språk på den gang det var en DVD.

 

Det verste er at det ikke er på alle filmer heller, det begynte med en her for en stund tilbake og nå er det stadig fler og fler.

Hjelper ikke å laste ned på nytt eller en annen type.

 

Har prøvd å spille av i wmp, nero showtime, vlc, lastet ned codecpakke, hjelper ikke.

 

Hva kan være galt ?

Er det VLC du bruker? Har hatt dette problemet tidligere med VLC, det er rett og slett bare innstillingene på VLC. Du gjør følgende: Opp i menylinjen trykker du på lyd -> lydkanaler -> stereo.

Er vertfall sann det er på MAC, så jeg regner med det er ganske tilsvarende på winows versjonen også.

Lenke til kommentar

Har noe med at kilder som benytter front senter høytaler til å projektere tale, og når du stille inn 4.1 så tvinger du spilleren til å spille kilden slik at front senterhøytaler ikke er der, og dermed "tvinger" tale-lyden til å komme frem i de to front høytaler på sidene. Så jeg ville absolut sjekket frontsenter høytaler.

Har sjekket front senter, og jeg hadde delvis brudd i kabelen.

Ser ut som katta har tygd på den akkurat der jeg har kveila den opp så var vanskelig å si.

Forklarer at den tidvis fungerte, klipte den av og koblet til på nytt og nå har jeg all lyden alltid!

 

Takk for svar!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...