Gå til innhold

Hjelp til deling av lydutganger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8713

Har enda ikke hørt om noen som har klart å kjøre to lydkort samtidig. Å omprogramere lydutgangene har jeg ikke hørt om noengang.

 

Hva er det du egentlig prøve å få til?

Lenke til kommentar

Har enda ikke hørt om noen som har klart å kjøre to lydkort samtidig. Å omprogramere lydutgangene har jeg ikke hørt om noengang.

 

Hva er det du egentlig prøve å få til?

Det går da fint and, visst du kjører winows kan du sette et lydkort til "standar kommunikasjonsenhet" og en til "standarenhet". Det som plager meg litt er at jeg vil ha foreksempel musikk på anlegget mitt (optiske utgang), menst jeg kan se på en youtube video og høre lyden i headsettet. Det er ikke noe som er intigrert i windows så vidt jeg vet. Denne muligheten blir bare et større must for meg for hver dag som går.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Da må du jo bare gjøre det. Som sagt så har jeg i mine 30 år med data enda ikke hørt om et system med to lydkort som samtidig skal ha ressurser.

Hvis du legger merke til i Windows 7, så deaktiveres et lydkort, når et annet er påslått...

 

Det jeg derimot kan si er at noen har problemer med dedikerte lydkort, når den onboard lydkortet ikke er disablet i BIOS.

Lenke til kommentar

Går fint det..Sett lydkort 1 til standarenhet,start avspillingen av feks. wimp..Sett så lydkort 2 til standarenhet.

Nå får du wimp på lydkort 1 og resten på lydkort 2...stenger du ned wimp må du gjøre dette om igjen..

 

Enkelte program lar deg velge hvilket lydkort di skal bruke men desverre ikke Spotify eller wimp.

 

http://answers.micro...3e-66d7f895584b

 

Her har du en litt mer automatisert oppsett.

 

Til KimKarne

 

Er flere som kjører 2 og flere lydkort på en maskin,at du ikke har hørt om det før betyr ikke at det ikke går..

 

Du kan faktisk klare det samme med 1 lydkort vist du har et Realtek onboard sound..muligens andre og..

 

onboard1.png

 

onboard2.png

 

Så bytter du som nevnt øverst..

Endret av TaZ
Lenke til kommentar

Går fint det..Sett lydkort 1 til standarenhet,start avspillingen av feks. wimp..Sett så lydkort 2 til standarenhet.

Nå får du wimp på lydkort 1 og resten på lydkort 2...stenger du ned wimp må du gjøre dette om igjen..

 

Enkelte program lar deg velge hvilket lydkort di skal bruke men desverre ikke Spotify eller wimp.

 

http://answers.micro...3e-66d7f895584b

 

Her har du en litt mer automatisert oppsett.

 

Til KimKarne

 

Er flere som kjører 2 og flere lydkort på en maskin,at du ikke har hørt om det før betyr ikke at det ikke går..

 

Du kan faktisk klare det samme med 1 lydkort vist du har et Realtek onboard sound..muligens andre og..

 

a>

 

a>

 

Så bytter du som nevnt øverst..

Takk for dit svar, men det fungerer ikke med meg. Jeg vet at det er noen spill som jeg kan gjøre det på, men når jeg prøver med spotify og nettleser. Kan være at det fungerer med deg, men ikke med meg desverre :/

Lenke til kommentar

Da må du jo bare gjøre det. Som sagt så har jeg i mine 30 år med data enda ikke hørt om et system med to lydkort som samtidig skal ha ressurser.

Hvis du legger merke til i Windows 7, så deaktiveres et lydkort, når et annet er påslått...

 

Det jeg derimot kan si er at noen har problemer med dedikerte lydkort, når den onboard lydkortet ikke er disablet i BIOS.

Hei!

Da frykter jeg desverre at du ikke har vert så oppdatert de siste årene, å kjøre flere lydkort på en maskin samtidig er da ingen problem. Det eneste jeg sliter med, er å tildele et program et lydkort/lydutgang.

 

Visst du har 4 lydkort/lydutganger montert i maskinene din, kan du velge mellom å ha en til standar enhet, og en standar kommunikasjons enhet. Dette hjelper meg ikke mye, men litt visst du tenker på skype og lignende programer. Men jeg vet at noen programmer/spill som til dømes Battlefield Bad company 2 har den muligheten at du kan tildele den et lydkort, av de "4" du har i maskinen, å all lyd fra spillet vil komme ut der da.

 

The world is in big changes these days :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Har prøvd med Soundblaster Audigy 2 og et eksternt usb lydkort samt det som er i skjermkortet. Fikk bare et om gangen.

 

Er dessuten blitt så pissgammel at lyd er som regel nedjustert... he he

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Jeg har hatt to lydkort en god stund og i en periode gjort delvis det du ønsker.

 

Den gang brukte jeg winamp til musikk/mp3, for i winamp kan du velge hvor output skal sendes. Nå bruker jeg ikke winamp lengre, men heller spotify. I spotify kan man, som du selv har erfart, ikke velge output.

I VLC som jeg brukte/bruker til video, kan man også velge output.

 

Jeg hadde gjerne høyttalere plugget i det ene lydkortet og headset i det andre.

 

I de fleste applikasjoner så kan man jo ikke velge hvor output skal sendes. De bruker heller det som er satt til primært lydkort i windows.

 

Så min erfaring til slutt ble at det hele var alt for mye knot i forhold til hva jeg fikk ut av det og bruker nå kun ett lydkort. Hvor ofte ønsker man egentlig å bruke begge lydkortene samtidig? For meg var det ikke veldig ofte og det ble mye lettere å fysisk plugge inn og ut kabler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...