Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PCen fryser periodisk


Anbefalte innlegg

Har de siste to månedene opplevd at min selvbygde PC har begynt å fryse periodisk. Spiller kun WoW på regelmessig basis, og det er kun i raids/BGs at jeg opplever denne feilen.

Questing etc. fungerer helt greit.

 

PCen henger seg opp, uten noen form for BSOD. Eneste måten å få restartet er og slå den av.

Det står heller ingenting av interesse i Windows Eventlog - kun at PCen startet på nytt på grunn av en kritisk feil.

 

Har reinstallert WoW - som ligger på en egen SSD disk, deaktiver alle addons etc. Men feilen fortsetter.

Reinstallerte Windows i håp om at feilen kunne være driverrelatert, men heller ikke dette har hjulpet.

 

Har kjørt Memtest - ingen feil funnet.

Kjørt FurMark i snart 15 timer og PCen funker som bare det.

Ingen unormale temperaturer å spore.

 

Ikke kjørt noen test på hovedkort, da jeg ikke er sikker på hvilken test som er brukbar for akkurat dette området. Tips mottas med takk :)

 

Fikk ett tips, som jeg selv synes høres merkelig ut, om at routeren kan skape slike problemer. Hadde to stykker i guilden min som mente at de hadde hatt samme problem og kunne spore dette til å være routeren. :hmm:

 

Info om maskinvare:

  • Asus P6T Deluxe, X58, Socket-1366
  • Intel Core i7 Quad Processor i7-920
  • OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB
  • 3x Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz
  • XFX Radeon HD 7970 3GB GDDR5 Black Edition
  • Northq Black Magic Flex 850W,Modular,80+

Kjører Windows 7 Ultimate.

 

Trengs noe mer informasjon så skal jeg få hostet opp dette så snart jeg er hjemme fra jobb.

 

Vet det er noen glupinger der ute som har noen tips som jeg garantert ikke har tenkt på, så all hjelp mottas med takk.

Endret av Frozone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo være SSD disken som er ustabil :) OCZ har ikke akkurat det beste ryktet.. :p

Som du ser er forrige post så har jeg flyttet spillet til en ny harddisk - nærmere bestemt Western Digital® Desktop Black 1TB :)

Windows ligger også på en egen WD Black 500GB, glemte å si ifra om det.

 

Men dette ser ut til å være ett problem mellom AMD og Blizzard faktisk, er flere tråder i forumet på her i Europa og i US på akkurat samme issue, så jeg setter denne posten som løst :)

Lenke til kommentar

Som du ser er forrige post så har jeg flyttet spillet til en ny harddisk - nærmere bestemt Western Digital® Desktop Black 1TB :)

Windows ligger også på en egen WD Black 500GB, glemte å si ifra om det.

 

Men dette ser ut til å være ett problem mellom AMD og Blizzard faktisk, er flere tråder i forumet på her i Europa og i US på akkurat samme issue, så jeg setter denne posten som løst :)

Hva bruker du SSD disken til når du ikke har W7 på den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...