Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Utorrent vil ikke laste ned


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i flere uker prøvd å laste ned på utorrent uten å få det til å virke. Har prøvd å googlet problemet uten å finne svar. Jeg er ikke så god på nettverksproblemer så jeg tyr til forum =)

 

utorrent.jpg

Slik ser Utorrent ut hos meg.

 

"Laster Ned 0.0%", ingen oppfart, ingen nedfart osv..

Jeg har deaktivert avg (for øyeblikket). Portforwardet porten til utorrent (Som jeg har sjekket fra portforwarding.com hvor alt skal fungere.)

 

Jeg bruker utorrent 3.2.2.

Nettet fungerer ellers helt vanlig, hvor nedlasting ellers fra nettet går greit.

 

Si fra om jeg mangler nødvendig info. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noen aktiv vpn tilkobling som jeg vet om? Hvordan får jeg sjekket dette?

 

Hvis du ikke vet om det, så har du sannsynligvis ikke det heller. VPN krever jo at man setter det opp selv og da regner jeg med at du hadde vært klar over det :)

 

Har du prøvd noen andre klienter?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke vet om det, så har du sannsynligvis ikke det heller. VPN krever jo at man setter det opp selv og da regner jeg med at du hadde vært klar over det :)

 

Har du prøvd noen andre klienter?

 

Ja jeg har prøvd bittorrent også. Fungerer helt det samme som utorrent.

Lenke til kommentar

Sjekk at utorrent er åpnet i brannmur (lagt til i unntaksregler). Jeg hadde selv problemer med utorrent i en tidligere versjon av programmet. Jeg løste det ved å bytte til en annen klient, men har byttet tilbake igjen nå.

 

Det er ikke brannmuren på verken windows eller AVG. Prøvde med å skru av begge, og på windows brannmur er utorrent og bittorrent lagt til som tilatte programmer.

Lenke til kommentar

Har du sjekket om porten du bruker virkelig er åpen..lenge siden jeg har brukt win til torrent nedlasting men viss jeg ikke husker feil så har du et ikon som er grønn eller gul..grønn=åpen..gul=stengt..

Klikk på ikon for og sjekke status på på porten din..

Viss du har stengt port og du tror du har gjort alt riktig kan du sikkert ringe Internett leverandør og spørre om de har stengte porter er det litt viktig at du får bestemme viken port du vil åpne.viss de har noen porter som er åpen ved default så er disse portene kjent for de som logger torrent trafikk..

Viss alt er ok hos leverandør så er det router eller client som er problemet for og teste client kan du bruke linux live cd/usb for og teste dette bruker du cd må du ha en partisjon som støtter linux, fat32 på usb fungerer fint, bruker du live-usb kan du bare utvide lagrings plass (for og ha plass til torrent filer).

Har du forsatt problemer da er problemet router og da ville jeg hatt startet med og oppdatere firmware og kjørt en reset og sette opp alt på nytt (hadde jeg hatt litt mere informasjon om router din så kunne jeg svart deg om router er buggy med torrent)har du forsatt problemer da ville jeg undersøkt om router støtter 3party software som dd-wrt http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database.

Og har du forsatt problemer da er det bare å kjøpe ny router men kanskje lurt å poste et bilde av port-forward settings slik at vi får sjekket at du ikke har lagt inn feil verdier.

Trenger du ny router så prat med Jan Skrotnes han er litt mere oppdatert på hyllevare routere enn jeg.

Sjøl så kjører jeg dd-wrt x86pro router med tanke på findeling med naboer og torrent nedlasting.. viss en film bruker lengre tid på å laste ned enn tiden det tar og lage popkorn da går det for tregt..he..he

Lenke til kommentar

Hvor mange seeds har torrenten?

Viss du tenker seeds så burde ikke det være noe problem viss du holder deg til topp-100 listene

Viss du tenker connections på opsettet mitt så bruker jeg å sette det til 200 per torrent jeg har 20/1 linje så jeg må passe på og ikke kjøre på med for-masse connections for da begynner jeg å tape ned fart..

 

Edit:Hadde litt problemer med ungen min så måtte slutte av litt brått..

 

Men tilbake til saken viss jeg kjører kun en torrent da kjører jeg på med flere connections viss ikke jeg får maxet linjen min,men sjelden jeg er over 300 connections annen fordel med litt hardware er tiden den bruker på å få koblet opp de connections du trenger for og maxe linjen på min gamle linksys så var jo filmen nesten ferdig ned-lastet før den greide å koble opp 100 connetions....

Endret av alfal
Lenke til kommentar

Jeg har et problem med utorrent og windows 8, vet ikke om dette har en sammenheng med det trådstarter sliter med. Problemet mitt er at jeg må starte utorrent med "Kjør som Administrator" hver gang, eller får jeg feilmeldingen "Error: ingen tilgang" hvis jeg prøver å laste ned torrenter.

 

Noen som har vært borti dette, og event. hvordan jeg skal få utorrent til å starte med administratortilgang automatisk?

 

Jeg bruker forresten utorrent 2.2.1.

Endret av eFaktura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...