Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Reboot and select proper boot device or insert Boot Media in selected Boot device and press key


Anbefalte innlegg

Denne feilmeldingen kommer når jeg prøver å bruke minnepennen min som booting device for å installere OS fra BIOS.

 

Er det minnepennen det er noe feil med?

 

Tips til hvordan jeg skal få dette til?

 

Jeg har ikke CD-Rom atm, så ingen mulighet for å bruke cd for å installere OS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installere OS fra BIOS? Det går ikke an. Velger du minnepennen som boot device via BIOS start meny når PC'en starter? F.eks. på Asus hovedkort trykker du F8 når PC'en starter og du ser POST eller Asus logoen. Du får da opp en boot meny og velger USB minnepennen som boot device.

Men kanskje du kan fortelle litt mer om PC/komponenter?

Lenke til kommentar

Ja jeg gjør det..., men nå har allt gått til helvette, den funket for noen dager siden men så sluttet start knappen og fungere og jeg har prøvd allt for å fikse det sånn som å sjekke at alle ledninger sitter orgentlig. rammen, strømmen ogsåvidere, Hovedkortet og Grafikkkortet lyser også... bare plutselig sluttet den å fungere

Lenke til kommentar

Ta ut power knappen på hovedkortet og "brije" i et øyeblikk omtrent så lenge som du trykker på på/av knappen. Brenn intalerings cden på en ny usb stick så bude det gå fint. eller du kann kjøpe en dvd spiller uansett må du ha internett til pcen. Kann du si hvilket hovedkort du har?

 

Skrivefeil pgazskriver på tlf.

Lenke til kommentar

Har asus-p8z77-v-lx-z77-s-1155-atx-ivy

 

Har prøvd allt, Ta ut power knappen på hovedkortet og "brije" i et øyeblikk omtrent så lenge som du trykker på på/av knappen.

Det skjønte jeg ikke helt.

 

Eneste som ga ltit mening som jeg fant er at jeg ikke har en jumper ved clrtc, men vet ikke om det kan være grunn til at den ikke skal fungere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...