Gå til innhold

Enklest mulig mediacenter-PC til nettstreaming


Anbefalte innlegg

Jeg trenger en PC som kan brukes til nettstreaming (Netflix, HBO, Comoyo +++). Den må ha hdmi til projektor og lydutgang (helst optisk) til forsterker samt trådløst nettverkskort.

 

Blu-ray-spiller er et pluss men ikke et must.

 

Jeg har notert meg ASRock ION 3D 152B, men lurer på om det finnes noe rimeligere eller bedre, f.eks. basert på Shuttle barebone?

 

Alle innspill mottas med takk! :)

Endret av krister461
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Nå blir ikke dette så veldig mye billigere enn den Asrocken du allerede har linket til, men er selv på jakt etter en liten HTPC til avspilling av filer opptil 1080p samt streaming fra Netflix.

 

Har selv satt sammen en liten boks som burde klare jobben bra: http://www.prisjakt.no/list.php?l=27832&view=m

 

Prisen er dog uten harddisk siden jeg allerede har en liggende fra før av, ellers er alt inkludert, inkl blu-ray avspiller (brenner kun DVD og ikke Blu-ray)

 

Bare et tips :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jaja, det ble en ASRock ION 3D 152B på meg. Den fungerer til det meste, men:

  • Youtube fungerer bare i 720 og ikke 1080
  • HBO Nordic fungerer bare i Firefox og ikke i Chrome og IE - og dette er før HBO kommer i HD...
  • Netflix fungerer bare i vanlig kvalitet, ikke i HD - uavhengig av nettleser

Noen som har noen tips for å få dette bedre til?

 

Overraskende og skuffende at den er såpass svak når den 6 år gamle Aceren klarer både HBO og Netflix HD uten problemer...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei, nei ikke så mye suksess. Har oppgradert minne og skiftet til SSD disk. Dette gjorde at den ble raskere, men ikke særlig bedre på streaming.

 

Ting er veldig avhengig av kilden det streames fra:

  • Youtube fungerer bare i 720 og ikke 1080
  • HBO Nordic fungerer bare i Firefox og ikke i Chrome og IE - og ikke i HD...
  • Netflix fungerer nå i HD
  • TV2 Sumo har begynt å fungere fint i HD i det siste (var mye kluss tidligere)
  • NRK fungerer fint i HD

Har forøvrig også fått meg en minix neo x7. Den fungerer fint på NRK og youtube, mens andre tjenester fungerer skuffende dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...