Gå til innhold

[Løst] Spørsmål angående win8-lisens og re-installering med samme lisens


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har mulighet til å laste ned windows 8 med 1 lisens. Jeg kunne tenke meg å prøve ut win8 først, da jeg aldri har vært borti det tidligere, og vil gjerne installere det på en egen partisjon, men det jeg lurer på er hvordan det går med lisensen min, hvis jeg senere ønsker å gjøre en clean install med win8 som eneste OS på harddisken?

 

Ser at det står dette på siden jeg kan laste ned fra:

"Extended Access Guarantee (24 months) - Included

24 months of access to your download and/or key. This does not extend the duration of time-limited licenses (if applicable)."

 

Betyr dette at lisensen/produktnøkkelen min er tilgjengelig i 24 måneder? Altså at det da ikke vil være et problem hvis jeg vil installere win8 igjen på samme maskina?

 

Takker for svar,

 

-E

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, den vil bare være tilgjengelig på DreamSpark siden din, og du har da mulighet til å laste ned .iso filen i to år.

 

Når det kommer til nøkkelen så vil en DreamSpark nøkkel være begrenset til to installasjoner (aktiveringer), faktisk kan du ha den aktivert på to pcer på samme tid. (de omtaler f.eks en bærbar og en stasjonær i EULA).

 

Bakdelen er at du faktisk kun får to aktiveringer. Så når de er gjort er nøkkelen i prinsippet brukt opp.

 

Så kommer alle mulige unntak da. Aktiverer du på nytt på akkurat samme pc med samme hardware, så sier mange at det fungerer helt fint.

Jeg har selv fått aktivert en dreamspark nøkkel på flere uliker pcer over flere år. Kan ikke si nøyaktig hvor lang tid det tar før de "åpner" nøkkelen igjen, men noen måneder snakker vi nok om mellom hver aktivering.

 

Mange bruker telefon trikset og får da aktivert samme nøkkel flere enn to ganger, ved å påstå at det er en pc siden den gamle har gått i stykker osv osv.

 

Det som er helt 100% sikkert er at du er GARANTERT to aktiveringer. Så du kan ikke klage om du ikke får aktivert gang nummer tre. Alle ekstra aktiveringer er eventuelt bonus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...