Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i Historie eldre og nyere historie


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal ha historie eksamen om 4 dager i eldre og nyere historie. Jeg sliter ganske mye med å huske alt jeg leser og er bekymret for at jeg skal få et tema der jeg ikke husker noen ting. Så jeg håper at jeg får et tema hvor jeg kanskje kan litt siden før. Er det mulig å skrive ned mye på det arket man for 30 min før eksamen og lese av det på eksamen? Selvfølgelig ikke lese rett av arket, men se litt på arket og prate videre.

Noen som kan hjelpe meg i å forklare hvordan eksamen kommer til å foregå?

Hva slags type oppgaver er det? Må jeg drøfte?

 

Håper på svar fra en student i krise!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg hadde eksamen i Nyere historie i VG3, så var det muntlig eksamen.

Dvs, vi fikk et tema, i dette tilfellet ideologi på 1900-tallet.

Vi hadde da ca 48 timer på å gjøre klar en ca 20 min lang foredrag om valgfri problemstilling innenfor temaet. Jeg valgte sammenligning mellom nazismen og kommunismen.

 

Jeg vet ikke hva annet jeg kan hjelpe deg med, tidslinjer og portal historie bøkene er ganske bra skrevet, litt mye å lese for VGS nivået kanskje. Hvis det er muntlig eksamen format, så har du lov å ta med så mye notater som du vil, men jeg tror det er et pluss å kunne gjenfortelle en del uten arket.

 

Men akkurat der er jeg litt usikker ettersom på UiA, fikk jeg en A i en muntlig eksamen, og jeg leste nesten alt opp.. Jeg kunne stoffet veldig godt, men å kunne noe utenat for 20 min er litt krevende.

Lenke til kommentar

Når jeg hadde eksamen i Nyere historie i VG3, så var det muntlig eksamen.

Dvs, vi fikk et tema, i dette tilfellet ideologi på 1900-tallet.

Vi hadde da ca 48 timer på å gjøre klar en ca 20 min lang foredrag om valgfri problemstilling innenfor temaet. Jeg valgte sammenligning mellom nazismen og kommunismen.

 

Jeg vet ikke hva annet jeg kan hjelpe deg med, tidslinjer og portal historie bøkene er ganske bra skrevet, litt mye å lese for VGS nivået kanskje. Hvis det er muntlig eksamen format, så har du lov å ta med så mye notater som du vil, men jeg tror det er et pluss å kunne gjenfortelle en del uten arket.

 

Men akkurat der er jeg litt usikker ettersom på UiA, fikk jeg en A i en muntlig eksamen, og jeg leste nesten alt opp.. Jeg kunne stoffet veldig godt, men å kunne noe utenat for 20 min er litt krevende.

Jeg er privatist, så jeg skal trekke ut et tema. Så får jeg 30 min til å forberede meg og så 30 min til å holde eksamen. Jeg sliter med å huske alt, så jeg er egentlig ganske avhengig av at jeg får et tema hvor jeg kanskje kan noe siden før og få bruke det arket jeg kan notere på i de 30 min jeg får til å forberede meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...