Gå til innhold

Anbefaling: Her er de beste bærbare spillmaskinene


Anbefalte innlegg

Ang Windows 8 ha jeg hørt det samme, men bare fra de som ikke har testet det. De som har testet det over lengre tid skryter stort sett av det. Ikke minst skal det ikke være vanskelig å få looken til Windows 7 om du vil det, i tillegg til en del smart funksjonalitet.

 

Per i dag har jeg en 17" laptop med det som var et greit skjermkort for noen år siden. Noe mindre er ikke aktuelt som gaming pc, med mindre jeg skal plugge den til en ekstern monitor. Og da er mye av poenget med bærbar borte. Nettopp derfor vurderer jeg også å heller kjøpe en stasjonær og et nettbrett istedet. Nettbrett har veldig høy WAF, men stasjonær... Not so much.

 

Har selv en 17" laptop som er dårlig spesifisert, pga. av sparing til high end stasjonæren jeg skriver fra nå, men vurderer å kjøpe tidligere nevnte samsunglaptop og prøve og sette de grafiske tilpasningene så nære XP som mulig slik det er på begge maskinene mine. Istedenfor nettbrett har jeg første Samsung Galaxy Note som er en hybrid av nettbrett og smartmobil på 5.37".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MSI GX60'en er jo mega bang-for-the-buck! Er akkurat nå i Bangkok og lurer seriøst på å gå for en. MSI hadde egen lounge i Siam Paragon mall med promotering av alle G-serie maskinene deres.

 

GX60 hadde fått en egen krok, oppsatt med 3 skjermer. De insisterte på at jeg satt meg ned og testa den selv, da jeg var sikker på at det var kun en PR-jippo med at maskinen kunne kjøre de siste spillene i 3870 et el annet oppløsning (3 skjermer!). De hadde installert siste COD, CSGO, siste Dirt og flere andre spil. MSI gutta garanterte meg total utmaksing av alle disse! Testa personlig Dirt Showdown, alt på maks, 3x skjermer, gikk HELT flytende.

 

Jeg pusha på med "ja, så hva med denne jalla A10 CPUen", da gjentok MSI representanten bare, vis meg en konkurrende, lignende maskin til under 35K THB (ca 6700NOK) som makser ut BF3. Her i Thailand slenger de med et Siberia V2 headset, rød versjon. 8Gb/750Gb/Win7 i gjeldende modell til 34900THB.

 

Spørsmålet er på den andre siden, kvaliteten på MSI. Har en G53SW nå, knappe 23mnd gammel, og den er jeg er godt fornøyd med, men hjelpes, dette 460m-kortet duger bare ikke til BF3 og eks.vis Showdown.

Endret av Celsior
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Vel for det er verdt, så tenkte jeg å legge til at jeg har kjøpt GX60 med SSD, win8 og US tastatur. Jeg er veldig fornøyd; sammenlignet med Asus G53SW`en jeg kjøpte tidligere, var den et totalt bomkjøp - jeg angrer bittert på at jeg kjøpte maskin med et GTXx60m-kort. De middelklasse GTXm-korta er jo bare tull. 460m/560m-korta var jo bare en eneste stor skuffelse imo. Jeg kunne like gjerne spart 2-3000 og kjøpt 555m, el nå i disse dager 650m. 660m er uansett bare marginalt kjappere enn 650m. Jmf 7970m kommer 670m 675m og 670mx 675mx(!) til kort med relativt stor margin i Mark11P. Selv i Heaven 2.1 bukker 675mx under vs 7970m (ref: notebookreview benchmarks). Og når jeg sammenligner kun den generelle bruken, merker jeg svært lite forskjell mellom A10 og i5 2410m.

 

Secondarykid: Ja, 17 el 18" skjerm hadde vært gull, men tot sett får man en bærbar som spiser nesten samtlige dagens spill til frokost.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Pussig at dere ikke vurderer Lenovos Thinkpad W-serie. Jeg har en slik og selv om min maskin er snart 3 år gammel kjører den fortsatt de nyeste spillene stort sett i 1920x1080 oppløsning uten større problemer. Dette er dessuten pc'er som overgår det meste både når det gjelder å ha behagelig tastatur, god skjerm og bra utstyr forøvrig. Det er vel ikke tilfeldig at såp mange store firmaer fortsatt velger Lenovos Thinkpad serier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...