Gå til innhold

Innkalling til førstegangstjeneste?


Fizzle

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg var på sesjon del 2 i dag og besto alle prøvene og legetesten, og fikk deretter innkalling til førstegangstjeneste i 2015 (pga læretid).

 

Men er det nå 100 % sikkert at jeg blir innkalt i 2015, eller bør jeg ringe dem litt før innkallingstiden for å vise min interesse?

 

Jeg har veldig lyst i militæret, og jeg lurer derfor på om det er mulig at jeg ikke får innkalling i 2015?

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig vil du få en innkalelse da du er oppført som Innkalt til fgtj. i 2015. Men alt er egentlig avhengig av hvordan etterspørselen er i 2015. Flere faktorer som kan spille inn som for eksempel forsvarsbudsjett, forsvarsstrukturen i 2015 osv... Mye politikk med andre ord. Skulle politikerne fjerne verneplikten for eks. vil fgtj. din være i jeopardy.

 

Hva med å søke seg inn som lærling i forsvaret da? :)

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig vil du få en innkalelse da du er oppført som Innkalt til fgtj. i 2015. Men alt er egentlig avhengig av hvordan etterspørselen er i 2015. Flere faktorer som kan spille inn som for eksempel forsvarsbudsjett, forsvarsstrukturen i 2015 osv... Mye politikk med andre ord. Skulle politikerne fjerne verneplikten for eks. vil fgtj. din være i jeopardy.

 

Hva med å søke seg inn som lærling i forsvaret da? :)

Jeg har allerede en lærekontrakt med et rederi (jobber på båt), så jeg tror ikke det er mulig? Det er derfor jeg ikke får gå inn i forsvaret før 2015.

 

Det går vel ikke an å "overføre" lærlingetiden til forsvaret?

Lenke til kommentar

Jeg har allerede en lærekontrakt med et rederi (jobber på båt), så jeg tror ikke det er mulig? Det er derfor jeg ikke får gå inn i forsvaret før 2015.

 

Det går vel ikke an å "overføre" lærlingetiden til forsvaret?

 

Det er jeg litt usikker på du :)

Gjerne ringe vpv på 03003 å spørre. Mange som fullfører fgtj. under lærlingetiden i forsvaret!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...