Gå til innhold

[Løst] Oppgradering av spill-PC. Forslag til endringer?


Anbefalte innlegg

LED: BenQ XL2420T

GPU: Sapphire Radeon HD 7870

CPU: Intel Core i5 3570K

HDD: Samsung SSD 830 Series 128GB

HK: Asus P8Z77-V LX

RAM: Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB

--------------------------------------------------------

7847,- @ ProShop (handler hos Dustin grunnet gunstig avbetalingsavtale...)

 

Prisguide-handleliste

 

1. Skjermen er egentlig valgt utifra at den var den mest populære i prisguiden, og at jeg stort sett har hørt positive ting om BenQ. Noen bedre?

2. Ikke helt bestemt meg for om jeg skal kjøpe ny CPU-kjøler ennå. Hvordan er kjøleren som følger med? Tror ikke jeg vil se noe behov for overklokking den første tiden, men etterhvert kommer jeg nok til å leke meg litt. Uansett interessert i tips :)

3. Jeg har ikke peiling på SSD-disker, men jeg stoler på at HW.no har det, derfor valgte jeg denne Samsung-disken... Gjør jeg rett i det?

4. Har utelukkende gode erfaringer med Asus, noen grunner til at jeg skal velge noe annet?

5. Nytt kabinett kan også bli aktuelt, hvis ikke skal dette monteres i min Antec gunmetal p182 m/ for øyeblikket to interne harddisker og to eksterne.

Oppgraderinger skal ikke være noe problem for min Enermax noisetaker 600W, no?

 

Ellers... Innvendinger? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Skjermen er et ypperlig valg for spilling.

2. Den som følger med er ikke mye å skryte av, men dersom du ikke er nazi på støy fungerer den helt greit.

Skal du derimot overklokke bør/må du ha en tredjeparts vifte. Cooler Master Hyper 212 er billig og kjøler bra til prisen.

3. SSDen er veldig god. Godt valg.

4. Hovedkortet er også et veldig bra valg. Så lenge det har alt av tilkoblinger du trenger er det bare å kjøre på.

5. Kan godt komme med anbefalinger på nytt kabinett hvis du ønsker. Og strømforsyningen skal klare oppsettet helt fint :)

Lenke til kommentar

Bra, skjerm, men mye av prisen er grunnet 120hz, noe som er ganske overflødig med en mellomklasse skjermkort.

 

For 2000kr kan du få en ganske bra 24" IPS skjerm, den vil ha bedre farger osv en den BenQ, men kan "kun" vise 60 FPS. Jeg vet EIZO Foris 2333 er veldig popular, den koster nesten det samme som den BenQ skjermen, og er bare 60Hz, derimot har den et veldig bra IPS panel.

Lenke til kommentar

Takker for raske svar :)

 

@phlake: Jeg er helt enig. denne er vel et godt valg...?

@Bibow: Tar gjerne imot tips! Stikkord er stillegående, kvalitetsfølelse og praktiske løsninger :)

 

Begge kjølerne dere anbefaler ser bra ut, jeg må tenke litt på den...

 

EDIT: Takk for input tjbr, den Eizoen så smooth ut. Da står det mellom den eller Eizoen nå. Men hvis jeg skulle velge en rimeligere skjerm @ Dustin, hva burde jeg gå for da?

Endret av FuglFøniks
Lenke til kommentar

Bra, skjerm, men mye av prisen er grunnet 120hz, noe som er ganske overflødig med en mellomklasse skjermkort.

 

For 2000kr kan du få en ganske bra 24" IPS skjerm, den vil ha bedre farger osv en den BenQ, men kan "kun" vise 60 FPS. Jeg vet EIZO Foris 2333 er veldig popular, den koster nesten det samme som den BenQ skjermen, og er bare 60Hz, derimot har den et veldig bra IPS panel.

 

Det kommer jo helt ann på hva man skal spille.

Her i gården er det samme f hvordan hardware jeg har, så lenge skjermen kjører 100hz og skjermkortet drar cs 1.6 på 100 fps stabilt.

Satt lenge på gammel hardware + benQ skjermen :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alright folkens, da er jeg klar til å bestille (ting tar tid).

 

LED: BenQ XL2420T

GPU: Gigabyte Radeon HD 7870 OC 2GB

CPU: Intel Core i5 3570K

- Cooler Master Hyper 212 Evo

HDD: Samsung SSD 840 Series 250GB

HK: Gigabyte GA-Z77-D3H

RAM: Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB

KAB: Fractal Design Define R4

 

@Bibow: Corsair-kabinettet frister skikkelig, men synes R4-kabinettet gir litt mer for penga, så tror jeg skal spare inn noen kroner der...

 

 

Noen siste innvendinger helt på tampen? Er hovedkortet et godt valg? (fikk plutselig lyst på Gigabyte-kort).

Lenke til kommentar

Vil bare påpeke at Gigabyte Z77-kort har litt begrensede settings for vcore osv for overklokking.

Dette har i praksis lite betydning om du ikke vil over 4.5GHz

Gigabyte Z77X-kort derimot har bedre overklokkingsmuligheter, da du har flere instillernger å leke med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...