Gå til innhold

Hjelp til nytt hk - Socket 1155


cinax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann.

 

Er på utkikk etter et nytt hk siden det gamle tok kvelden ( mest trolig ).

Har funnet 2 stk som ser ut til at skal være bra.

 

Men hadde vært fint med litt hjelp!

 

http://www.komplett....aspx?sku=760429

 

http://www.komplett....aspx?sku=746634

 

Hvem vil dere anbefale? Eller er det andre kort jeg burde gå for?

 

Takk for hjelpen!

Kortet her er helt sjukt, anbefales på det sterkeste :)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757862

Lenke til kommentar

Glemte å nevne at jeg ikke bruker mer enn 1600 på et hk :)

Ser den, fortsatt litt over budsjettet, men det kortet her er også helt sykt. Lillebroren til det forrige kortet jeg linket. Kan personlig anbefale dette kortet da jeg selv bruker det og det har aldri skuffet :)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=755663#info

Endret av MysilBergsprekken92
Lenke til kommentar

Når det kommer til hovedkort så må du nesten se etter hva du selv har behov for, f eks.

Antall Sata 6G porter, usb 3.0, etc..

Så ganske likt ut på de kortene der, men om du vil ha trådløst med i samme slengen så kan jo Asus hovedkortet være en god idé :)

 

Satt sammen en ny gamingmaskin for en kamerat med det Asus hovedkortet der, funker knall det:)

Og kjempe praktisk trådløs antenne med magneter.

 

Ikke at jeg vil anbefale trådløst til gaming da ^^

Endret av ole a
Lenke til kommentar

Når det gjelder Asus, så har jeg forsket litt og valget står mellom P8Z77-V, P8Z77-V PRO, Maximus V Formula og P8Z77-V Deluxe. Prisen stiger i samme rekkefølge. Skal du bruke Wifi aktivt så er det bare de to siste som har dualband wifi, og du bør gå for et av disse. Ønsker du dobbel lan er det kun Deluxeversjonen som har dette, men OBS 2 kontroller er realtek og ikke intel. De to første har singelband wifi og det er greit nok om du kun skal på nettet via wifi forbindelsen og ikke har en spesielt rask linje.

 

BT 4.0 finnes på de to dyreste, om det skulle være noe påskudd.

 

Eneste forskjellen på de to første er mulighet for 8 vs. 6 USB 3 porter i favør av PRO modellen.

 

Formula er sikkert et kort som egner seg godt for overklokking, men etter det jeg har lest, så klokker jo alle de ovennevnte kortene meget bra. Er man bare sånn passe intresert i dette, (som meg) så er det vist ganske bra auto-overklokking på alle de nevnte modeller!

Lenke til kommentar

godt og interessant innlegg masterboy:) er sjølv på jakt etter nytt hovudkort, og valget faller nok på 1155 forran 2011. ser på P8Z77-V PRO og Maximus V Formula sjølv, i tilegg til Sabertooth, fra asus sin stall. eg er også den typen som held meg unna manuell oc i bios, og heller bruker den trygge og ganske imponerende auto-oc;)

vanskelig valg cinax, vurderer begge korta sjølv. det er VELDIG likt mellom hovudkorta for Z77, ender vel opp med att smak(les; design, farge, layout:p), behov for tilkoblinger, og auto-oc bestemer for min del. OG SJØLVSAGT; kjem ein av dei korta eg har i kikkerten på tilbud ila black-friday eller dobbel-superweekend hjå komplett, tar eg det;) følg med du også!

Lenke til kommentar

godt og interessant innlegg masterboy:) er sjølv på jakt etter nytt hovudkort, og valget faller nok på 1155 forran 2011. ser på P8Z77-V PRO og Maximus V Formula sjølv, i tilegg til Sabertooth, fra asus sin stall. eg er også den typen som held meg unna manuell oc i bios, og heller bruker den trygge og ganske imponerende auto-oc;)

vanskelig valg cinax, vurderer begge korta sjølv. det er VELDIG likt mellom hovudkorta for Z77, ender vel opp med att smak(les; design, farge, layout:p), behov for tilkoblinger, og auto-oc bestemer for min del. OG SJØLVSAGT; kjem ein av dei korta eg har i kikkerten på tilbud ila black-friday eller dobbel-superweekend hjå komplett, tar eg det;) følg med du også!

 

Den enkleste modellen kostet kr. 1.149,- hos komplett og er -18% PRO koster kr. 400,- mer og for det får du 2 USB porter! Sier ikke mer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...