Gå til innhold

Transparent xterm i Linux Gentoo, Fluxbox GUI

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet, så støtter ikke xterm gjennomsiktighet. Både aterm og Eterm støtter gjennomsiktighet. aterm kan lett gjøres gjennomsiktig ved å legge til

aterm*transparent: true # Skrur på gjennomsiktighet.

aterm*shading: 20       # Justerer styrken på avskygningen av bakgrunnen din.

i ~/.Xresources eller ~/.Xdefaults.

Det å få Eterm gjennomsiktig er en litt lengere og vanskeligere prosess. Les Eterms manual-side ('man eterm'), så skal du nok se at du finner svar.

Skrevet

For å gjøre Aterm gjennomsiktig holder det ved å starte det med kommandoen aterm -transparent

(lag en shotcut til den så du slipper å skrive så masse :p)

Skrevet
For å gjøre Aterm gjennomsiktig holder det ved å starte det med kommandoen aterm -transparent

(lag en shotcut til den så du slipper å skrive så masse :p)

lag til -transparent i .fluxbox/menu funker fett :-)

Takker!

Mvh

Hagmann

Skrevet

Det å få Eterm gjennomsiktig er en litt lengere og vanskeligere prosess. Les Eterms manual-side ('man eterm'), så skal du nok se at du finner svar.

Nesj, det kan gjøres enkelt via menyen (Eller via config-filen). Gjort på fem sekunder :-)

Skrevet

Jeg lette etter en slik løsning selv, fluxbox støtter en "apps" fil (~/.fluxbox/apps) hvor du kan skrive:

[app] (aterm)

[Deco] {NONE}

[end]

(Pass på å få riktig paranteser) Desverre fikk jeg ikke dette til å funke med stable versjon, måtte ta cvs versjonen.

Se forøvrig skjermskuddet mitt i denne tråden.

Edit: Når du først har rammeløs aterm, for å flytte på den holder du inne alt og bruker venstre-museknapp. For å forandre størrelse holder du inne alt og bruker høyre museknapp. Tok litt tid før jeg skjønte det ;)

Skrevet
Desverre fikk jeg ikke dette til å funke med stable versjon, måtte ta cvs versjonen.

Jeg bruker fluxbox-0.9.6-pre1, da skal det funke.

Borderless funker ikke i fluxbox her :(

Noe jeg har gjort galt, har laget apps i ./fluxbox med innholdet du skrev?

~/.fluxbox/apps

heter fila, og pass på at det er tr forskjellige paranteser som brukes i selve fila (hardparantes, klammeparantes, og vanlig parantes).

Skrevet

Eterm krever imlib2 for å bli transparent.

Man kan enten få den transparent ved å bruke --trans som parameter, eller i menyen

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg bruker kun Konsoll.. Er det mulig og få den transparent? xterm, aterm synes jeg er kjedli. Det står ikke hvor jeg er eller noe..

Hvordan flytter jeg eller avslutter aterm når den er transparent og borderless egentlig? Er jo ikke noe kryss der :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...