Gå til innhold

Ute etter rødvin til fest og kos


robinabc

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier er jeg ute etter en god vin som jeg kan nyte på en fest, når jeg ikke vil ta den helt ut.

 

Har ikke noe erfaring innenfor rødvin, derfor jeg velger å prøve dette. Er utrolig glad i øl, brennevin og whisky, men vil gå for rødvin de neste kveldene.

 

Er ikke veldig glad i altfor søt og bitter, så trenger noe som vil være midt i mellom - men liker at den er litt mer bitter en søt.

 

Setter utrolig pris på seriøse forslag, forklar gjerne smaken av vinen og hvorfor du faller for den :-)

Endret av robinabc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve en tør portvin. De er søtere enn vin, gjerne 20% alkohol. Skal du drikke en del så må den være tør! Jeg klarer aldri mer enn en halv flaske selv på en kveld pga. sødmen. Så selv om en portvin er tør for portvin å være er den fortsatt veldig søt sammenliknet med vanlig vin. Eventuelt en rød dessertvin, men igjen sødmen kan fort bli kvalmene. Det første jeg pleier å anbefale er Amarone, det er kanskje litt for mye å ha med på fest. Jeg er ikke noen vinkjenner. Jeg finner noe jeg liker og holder fast på det. Av erfaring liker jeg viner merket med "Valpolicella Ripasso", om det er vinhus, druesort eller distrikt vet jeg ikke. God er de uansett. Siden du foretrekker bitterhet, eller fravær av sødme(ikke direkte bittert) tror du kan sitte pris på en god Amarone. Det er så mye i hvert glass. Helt ærlig, kjøp en random flaske til under 100 og en Amarone til 300. Forskjellen er enorm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...