Gå til innhold

hva skal jeg studere?


aa123

Anbefalte innlegg

Sitter å tenker på hva jeg har lyst til å studere, noen kan vel kanskje gi meg litt veiledning:)

 

Jeg er 22 år og har fagbrev som helsefagarbeider, nå går jeg 4 påbygg.

Jeg er liker veldig godt å lære om anestesi og helse generelt, men er litt usikker på om jeg skal gjøre noe innenfor det fordi det er ikke så godt betalt og det er en veldig krevende jobb, derfor har jeg tenkt på medisin utdanning istedenfor sykepleien. men er det noen som kjenner til skolepoeng kravene for bachelor i medisin på Atlantis medisinske høgskole? jeg har ikke de beste poenge, men bare lurer.

 

Det jeg egentlig mest lyst til var å jobbe i forsvaret(sanitet) eller politiet, men der kommer jeg ikke inn på grunn av en fysisk skade jeg har klarte å påføre meg for noen år siden. Derfor har jeg kanskje tenkt på IT-ingeniør så jeg f.eks kunne jobbet med sikkerhet, "spionasje", "sporing".(PST,krypos,etterretningstjenesten).

 

men også har jeg tenkt på business, økonmi og administrasjon. Da kan man gjøre det meste og tjener ganske godt, men igjen så virker det som en ganske kjedelig jobb i lengden.

 

Veit ikke hva jeg prøver å få svar på, men det er vel kanskje hva som kanskje passer, meg eller om noen andre retningslinjer er aktuelle, opptakskrav og osv. Jeg er rett og slett veldig usikker.

 

jeg setter pris på alle innspill dere har å komme med:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Medisin eller fysioterapi kanskje? Du kan søke på skoler i utlandet. Polen og andre land i øst-Europa er jo kjent for å ta inn studenter med lavere snitt. Men du må huske at selv om du ikke trenger like høyt snitt, må du kunne like mye når du er ferdig. Det er et tøft studie.

 

Om du vil jobbe innen etterretning, bør du gå PHS, og i tilegg ha en grad innenfor data e.l.. Du kan jo sende en e-post til E-tjenesten å høre hva slags utdannelse de ønsker at kandidatene har.

 

Økonomi er et vidt felt, og du må se hva du vil jobbe innenfor. Vil du jobbe med finans og analyse, eller vil du være økonom i en produksjonsbedrift? Regnskapsfører?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...