Gå til innhold

Ødelagt ladeinngang Asus


Lynx-

Anbefalte innlegg

Ladeingangen på Asusen(n53sv) har tatt kvelden, noe som ikke dekkes av garantien har jeg fått vite. Noen som vet hva noe slikt koster å reparere? Har forhørt meg om ca pris på asus-support men fikk beskjed om at jeg må sende inn pc`n til vurdering. Med frakt og diagnosegebyr vil vel dette koste rundt tusenlappen. Er ikke interessert i å betale dette for en diagnose jeg allerede har stilt selv. Er litt i tvil om jeg heller skal gå for en ny maskin dersom reparasjonen blir for dyr, derfor spør jeg her om noen har hatt noe erfaring med denne type problemer og vet ca hva en slik reparasjon koster.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har den tatt kvelden på grunn av normalt bruk, eller av krasj, bom bang-bruk. Hvis det skjedde ved normalt bruk så skal du ifølge norsk lov ha krav på en ny en. Har selv erfaring hvor jeg sendte inn en telefon og svaret dems var "det har gått over garantitiden, fix koster 2000 eller du får den tilbake for 500" jeg sa at det var reklamasjonssak og jeg fikk den fikset gratis. Man bør vite hva man har krav på ellers så kan man bli lurt

Lenke til kommentar

Normal bruk ja. Har fungert som stasjonær-pc og har stått på et skrivebord 99% av sin levetid. Aldri snublet i ledningen eller utsatt den for annet unødig stress. Maskinen er fortsatt under garanti men fikk sterke hentydninger fra support på komplett at dette var det bare å glemme å få som garantisak.

Lenke til kommentar

Da dette er en skade som har oppstått ved normal bruk skal det (slik jeg har forstått det) gå under reklamasjon. Dårlig av Komplett å ikke nevne dette for deg. Ta kontakt med de igjen, og om de ikke går med på at det er en reklamasjonssak anbefaler jeg deg å opprette en tråd under Forbrukerrett her på forumet. Der er det mange dyktige folk som gjerne hjelper.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...