Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link og Dell er ikke sant!!!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har vært inne med spørsmål et par ganger før, og har det fortsatt ikke lett...

 

Kjøpte en Dell 500m og skulle sette opp et trådløst nettverk hjemme ved hjelp av D-Link aksesspunkt (DWL 900AP+), det innebygde WLAN-kortet i Dellen (2100 et eller annet) og et D-Link PCI-kort (520+) i en desktop.

 

Det første som skjedde var at jeg hadde problemer med å aksessere enkelte web-sider noen ganger. Ble til slutt fortalt at Intel-kortet som sitter i 500m ikke snakker så godt sammen med D-link aksesspunktet. PCI-kortet i desktoppen fungerer nemlig helt greitt, så det kan jo forklare akkurat det.

 

Løsningen på dette var at jeg fikk kjøpe meg et D-link PCMCIA (650+) for å sette inn i den bærbare. Kortet ankom og jeg installerte drivere, uten at noen ting virket. Installerte drivere på nytt, lastet ned nye drivere. Ingen ting. Ja, bortsatt fra at det integrerte miniPCI-kortet ikke lenger virker, da (må kanskje legge inn drivere for dette på nytt).

 

Så lette jeg litt på D-links support sider, der det da står: problemer med Dell og Toshiba og D-Link 650+ kommer av at maskiner leveres med gamle BIOS-versjoner. Bare å laste ned oppdatert versjon.

 

Mener å huske at det er snakk om standard 802.11b for alt utstyret jeg har kjøpt, men likevel virker det ikke akkurat som dette er tilfelle.

 

Er det andre som har hatt lignende erfaringer, spesielt med samme typen utstyr? Det ville jo lette litt frustrasjoner dersom det er andre som også sliter med akkurat dette.

 

Hilsen Garnish

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...