Gå til innhold

Godt støydempende headsett m/ mic


Lifeform

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, kjapt spm...hvorfor usb-headsett?

 

Beyerdynamic MMX 300 ser ut til å komme med et usb-lydkort som du kan koble headsettet til via 3,5mm jack. Fordelen med dette er at du kan koble headsettet til andre lydkort, evt en egen hodetelefonforsterker som vil gi deg bedre lyd dersom du på et eller annet tidspunkt skulle ønske det :) Beyerdynamic har ekstremt god byggekvalitet (, i tillegg kan man også kjøpe reservedeler). MMX 300 (som har samme utformingen som blant annet dt770 som jeg har prøvd mange ganger) har veldig bra komfort, samt veldig god støydemping.

 

Nå vet jeg ikke nøyaktig hvordan MMZ 300 låter da jeg ikke har prøvd de selv. Generelt vil jeg si at beyerdynamic har litt framtredende diskant, og noen modeller har også temmelig mye pondus i bassen.

 

Her er en graf som viser hvor høyt et utvalg av øreklokker fra beyerdynamic spiller over alle frekvenser, fra bass til og med diskant. Som du kan se har alle en topp på slutten av grafen fra ca 6000 Hz til 11000 Hz. Hvis du ikke liker fremtredende diskant er det godt mulig at du ikke vil like MMX 300. Hvis du er usikker kan du se om du finner noen øreklokker i listen som du kan bruker som sammenligning. Beyerdynamic lager øreklokker meg meget god lyd, spørsmålet som med alle øreklokker/headsett er bare om du liker lydbildet til MMX 300.

 

Jeg ville uansett vurdert dette headsettet da det har formidabel byggekvalitet, grom lyd, god komfort og god støydemping.

 

Du kan jo alltids benytte deg av angreretten hvis du ikke liker lyden. Ved netthandel har man lov til å prøve et produkt som man kunne gjort i en butikk. Tar man vare på all emballasjen og sørger for at produktet ser nytt ut ved retur så kan man få prøvd ut før man endelig bestemmer seg. Frakt begge veier må man selvsagt betale for, men jeg ville tatt sjansen :)

Lenke til kommentar

Vanskelig å finne noe bra med usb. Et billigere alternativ til MMX300 er DT770 ( samme headphone)+ModMic+jack til Usb thingie. totalt 1800kr for samme headset som mmx300.

Da kan du velge hvilket som helst high fi headphone og kombinere med usb og micen.

 

 

 

http://www.modmic.com/

 

http://www.youtube.com/watch?v=8CEbb14VTRY&feature=relmfu

 

Kan du sette en mic på en hver high fi headphone

 

http://www.komplett....aspx?sku=587214 kjøpes fra ebay til 40kr

 

http://www.ebay.co.u...=item231719ae9a

Endret av nipton
Lenke til kommentar

Et billigere alternativ til MMX300 er DT770 ( samme headphone)+ModMic+jack til Usb thingie.

 

Har gjort noe lignende selv. Laget et mikrofonfeste i aluminium (uten å lime eller skru i selve headsettet). Mikrofonfestet er praktisk talt bare to 3,5mm jack (female), en som stikker nedover hvor man plugger i ledningen til pc'en og en ut til siden hvor man kobler til mikrofonen. Bruker foreløpig en slik mikrofon. Jeg må kjøre full boost på mikrofonen for å få høyt nok volum, noe som fører til masse støy. Heldigvis klarer lydkortet å fjerne 99,9% av støyen så det fungerer faktisk helt utmerket. Uten støydempingen hadde det vært veldig plagsomt for de jeg snakker med.

 

Eneste ulempen med å enten lage mikrofonfeste selv, eller kjøpe slik som du lenker til er at man får to ledninger fra øreklokkene istedenfor en slik det er på f.eks. Beyerdynamic MMX 300. Derimot er det ikke alle headsett man kan ta av mikrofonen på, blant annet MMX 300, så det er klare fordeler og ulemper med begge alternativene. Utvalget blir derimot mye større og mer allsidig om man setter på mikrofon selv så det er definitivt verdt å vurdere.

 

Å finne et usb-lydkort med brukbar kraft for å drive diverse øreklokker som også har mikrofoninngang kan jo også bli et problem. Dette er jo inkludert i MMX 300 så da slipper man å tenke på det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...