Gå til innhold

Budget pc til 5-6k, hjelp?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Pc-en min begynner og ta kvelden, derfor trenger jeg en ny.

Men er elendig på hvilke deler som er best og billigst.

 

Pc-en skal brukes til bilderedigering i Photoshop, webutvikling i Dreamweaver og litt gaming. Men bare spill som ikke trenger all verdens for å drive optimalt.

 

Tankegangen er slik at jeg skaffer meg ett godt hovedkort, prosessor, ssd og RAM i første omgang og kan senere oppgradere skjermkortet hvis jeg går over til tyngre spill.

 

Så tenkt dere slik at det er en god pc for en billig penge, men også oppgraderingsvennlig senere.

 

Har mus, tastatur og skjerm fra før. Så trenger bare pc-en!

 

All hjelp mottas med et stooort takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jazzfudge, du glemte skjermkort i den andre lista ;)

 

Her er mitt forslag. Listen er laget på dustinhome.no. Men et par spørsmål... Kommer du til å overklokke? Og har du noe problem med minitower kabinett?

Ikke alle pc'er trenger Skjermkort vis den har innebygd HDMI DVI osv inne bygd i Hovedkortet

:)

Endret av Shadowboy889
Lenke til kommentar

Ikke alle pc'er trenger Skjermkort vis den har innebygd HDMI DVI osv inne bygd i Hovedkortet

:)

 

Når PC-en skal brukes til litt gaming, så ville jeg absolutt ha lagt på et skjermkort. I hvert fall når den bare har en 3570k, som bruker Intel Integrated HD Graphics 4000, noe som ikke klarer å kjøre noe mer enn Minecraft på laveste grafikkinnstillinger.

Lenke til kommentar

Når PC-en skal brukes til litt gaming, så ville jeg absolutt ha lagt på et skjermkort. I hvert fall når den bare har en 3570k, som bruker Intel Integrated HD Graphics 4000, noe som ikke klarer å kjøre noe mer enn Minecraft på laveste grafikkinnstillinger.

Fok som faktisk har prøvd sier noe annet.

http://forums.anandt...d.php?t=2247395

Poenget som trådstarter kommer med er at han vil spille spill som ikke trenger all verdens for å drive optimalt, siden han i tillegg vil spare mest mulig penger vil integrert grafikk være et bra utgangspunkt. Hvis han ønsker kan han oppgradere til dedikert skjermkort på et senere tidspunkt.

Endret av jazzfudge
Lenke til kommentar

Fok som faktisk har prøvd sier noe annet.

http://forums.anandt...d.php?t=2247395

Poenget som trådstarter kommer med er at han vil spille spill som ikke trenger all verdens for å drive optimalt, siden han i tillegg vil spare mest mulig penger vil integrert grafikk være et bra utgangspunkt. Hvis han ønsker kan han oppgradere til dedikert skjermkort på et senere tidspunkt.

 

Har ikke prøvd det selv, nei, så jeg kan ikke være 100% sikker på uttalelsene mine. Men hvis du skal ha integrert GPU i CPU-en ville jeg heller ha valgt en AMD APU som f.eks. A10-5800K framfor i5-3570k. ;)

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd det selv, nei, så jeg kan ikke være 100% sikker på uttalelsene mine. Men hvis du skal ha integrert GPU i CPU-en ville jeg heller ha valgt en AMD APU som f.eks. A10-5800K framfor i5-3570k. ;)

Jo det er sikkert greit hvis CPU-kraft ikke er det viktigste , men med utgangspunkt i at trådstarter hovedsaklig skal drive med Photoshop og webdesign ville jeg ikke satset på en CPU som er mellom 30-40% tregere og som har et høyere strømforbruk. De 700,-kr som det er i prisforskjell mellom AMD og Intel vil jeg påstå man sparer inn på at maskina får forlenget levetiden med et par år før den blir for treig. Men hvis målet er å få en maskin som er rimeligst mulig og som gjør jobben her og nå - da ville jeg gått for AMD. Den avgjørelsen får trådstarter ta .

http://www.anandtech.com/bench/Product/675?vs=701

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...