Gå til innhold

Test: Tritton 720+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noe de aller fleste glemmer å ta med i disse testene er en såkalt voice-back funksjon. Dette innebærer at en hører sin egen stemme, slik at en ikke blir sittende å skrike når en prater med dem en spiller med.

 

Det er ytterst få headsett som har dette, og for meg er det make-it or breake-it for valg av headsett.

 

Dete burde ha med dette som kriterie når dere tester fremover.

Lenke til kommentar

noe de aller fleste glemmer å ta med i disse testene er en såkalt voice-back funksjon. Dette innebærer at en hører sin egen stemme [...]

 

Ja det er plagsomt for de rundt deg, i tillegg føles det veldig unaturlig å ikke høre seg selv. Jeg foretrekker åpne øreklokker for gaming, men lukkede øreklokker med voice-back vil jo fungere bedre i miljøer med mye støy. Burde fått pluss for det :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Skal ikke skylde på hardware.no her, men heller produsenten. Dette hodetelefonsettet kan på absolutt ingen måter kalles 7.1. For det første så er det kun ett element i hver klokke, dermed stereo.Den optiske overføringen som brukes støtter kun 5.1. SP/dif som overføringensstandarden heter støtter kun 5.1.Henter den kun strøm fra USB utgangene? Da finnes det aldri nok kraft til å kunne spille skikkelig etter min mening.

 

Jeg er enig i det du sier, men de fleste produsenter av virituelle 7.1 headset, kaller dem bare for 7.1. De som har ekte 7.1 vil bli fremsillt som "True 7.1".

Angående det du sa om strøm: Har et par Razer Tiamat som har ekte 7.1 surround. De henter kun strøm fra usb, og leverer fantastisk lyd. Jeg tror ikke det er et problem. HW har til og med en test av de.

Har forresten hatt et par av disse headsettene også, og jeg kan bare si at de er utrolig ubehagelige å ha på seg etter flere timer spilling. Det var så ekstremt at jeg til slutt byttet dem.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kjøpte dette headsettet da det ble anbefalt for gamere. Tenkte hvorfor ikke, siden jeg var ute etter ett med mic på. Til vanlig har jeg brukt en DAC med ett musikk headsett, noe som fungerte veldig bra og leverer helt perfekt lyd. Men, når jeg prøver Triton 720+, må jeg si at jeg er sykt skuffa. Lyden er uklar, og de forskjellige equalizer modusene som blir skrytet opp her fungerer pokker ikke. Jeg hører all feedback, og blir rett og slett plaget av det.

 

Nå bruker jeg vanligvis ikke noe ekstra lydkort pga jeg har DAC, men kan ikke se for meg at det skal bli noe bedre når det går gjennom USB og de andre mini jack pluggene.

 

Noen her som har vært borti dette før? Eller har noen tips? Får jeg i det hele tatt levert dette tilbake og hevet kjøpet siden esken er åpnet og plast er revet av? Har kvittering.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...