Gå til innhold

Forslag til kraftig multimedia/hjemme pc (stasjonær)


Anbefalte innlegg

Mange år siden jeg selv har konfigurert en pc og trenger litt hjelp. Er ikke så veldig inne i det å konfigurere en pc og vet liksom ikke hva som passer sammen av komponenter på best mulig måte. Kommer vel til å handle på komplett eller lignende.

 

- Pris max 10-15 for bare pc. Minst mulig selvsagt.

- Skal brukes til hjemme/kontor/multimedia/fotoredigering

- Ikke gaming men skader ikke med bra skjermkort (video/film)

- Kraftig maskin som kan vare en stund

- Diskre kabinett av høy kvalitet (feks Midi Tower)

- Tilkoblingsmuligheter i front

- Stillegående / ikke varm

- Bra lydkort

- Rask og kradtig, kjøre flere programmer samtidig

- SSD + gode lagringsmuligheter (minst 128GB SSDog minst 1 TB harddisk)

- Godt med USB kontakter

- Skal kjøre Win 7

 

Jeg sliter med å sette sammen en slik maskin selv, kan liksom ikke nok om komponentene til å vite hva som er bra og dårlig. Kanskje jeg har glemt noen "vesentlige" krav. Får se hva dere foreslår.

 

Tenker på Dell UltraSharp U2711 men kom gjerne med innvendinger og andre forslag til skjerm i den størrelsen. Mus og tastatur finner jeg ut av.

 

Ønsker ikke noe Apple produkt så det er ikke nødvendig å foreslå :)

Endret av Bellof
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker. Men de har Windows 8 og jeg vil ha 7. Tenkte mest på å komponere en PC, feks hos Komplett, Dustin etc. utifra de kravene jeg har. Er over snittet kravstor på "gode komponenter" innenfor den prisen jeg har satt. Ser heller ikke ut som de hadde kortleser de som det ble linket til, kortleser må jeg ha.

 

Hadde jeg hatt mere peiling hadde jeg funnet ut av dette selv men jeg har hverken interessen eller tid til å sette meg inn i de forskjellige komponentene som utgjør min "drømme-pc". Så håper på litt hjelp.

Lenke til kommentar

Hva er kravene til lydkortet ditt?

 

her er en liste dere kan kritisere.

 

http://www.komplett....gListId=1150681

 

- Stilrent og stille kabinett

- Skjermkortet er ikke det beste på markedet, men som jeg forstår setter du ikke høye krav til det så jeg trur dette skal holde lenge for ditt bruk.

- Har satt på 8GB ram, trenger du mer er det bare å legge til en "pakke" til

- Hovedkortet er det mye diskusjon rundt, men jeg bruker dette og er strålende fornøyd.

- Hvis du finner at prisen på prosessoren litt dyr er det bare å gå ned til en I5.

- SSD jeg har lagt til er den jeg også bruker og har ingen ting å kritisere, kanskje ikke den aller kjappeste disken på markedet, men en av de mest stabile.

- Har satt på en Grønn 2tb disk, funker greit som en slave disk.

- Blu ray spilleren er jeg ganske usikker på ettersom jeg ikke har eller kommer til å anskaffe meg det.

- Lydkortet har jeg personlig lite erfaring med, men har fått dette anbefalt før.

 

Komplett.no kan hjelpe deg med å bygge PC`en, OS har jeg ikke inkludert i listen ennå.

 

EDIT: Kortleser er ikke inkludert i listen, men du kan i tilfelle bare legge denne til:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=611397

Endret av teb1986
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...