Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hva er ''rubber cement'' på norsk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg leter og leter etter hva ''rubber cement'' er på norsk, det er ikke gummi sement? det er en slags klar sement. google rubber cement om du ikke vet, noen som vet hva dette heter på Norsk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal du bruke det til? Hvis du skal bruke det til å feste tepper eller gulvbelegg eller lage scrapbook finnes det i dag mer miljøvennlige, mindre brannfarlige og mindre helseskadelige alternativer, som f.eks. tosidig tape.

Hvis du har tenkt på noen annen bruk, får du ingen svar av meg. Misbruk kan være veldig usunt og gjøre seg dum i huet. :thumbdown:

• Liker 1
  • 4 måneder senere...
  • 4 år senere...
Skrevet

Det er ikke Epoxy, men (vanligvis) en blanding av latex og div. løsemidler.  Om jeg ikke er helt på viddene så ble det forbudt for salg her i landet for en god stund siden fordi løsemidlene potensielt er svært farlige.  Hva som har erstattet det (igjen, hvis jeg ikke er helt på viddene) vet jeg ikke, men en sykkelbutikk/sykkelreparatør er trolig et godt sted å lete, siden det ble mye brukt til å fikse punkteringer.

• 5 år senere...
Skrevet

Jeg bygger radiobiler, der det ofte står bruk rubber cement, men folk bruker ca ell. pga ingen vet hva rubber cement er. Jeg bruker hard locktite, for cementen brukes mest til å lime metall sammen på bilene..............

tomaten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...