Gå til innhold

[Løst] Helt ny PC - Drivere?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nettop bygd og montert en PC selv og er veldig fornøyd med resultatet. Men det er noe jeg lurer veldig på! Siden jeg kjøpte del for del og monterte alt selv, så rekner jeg med at feks hovedkortet mitt ikke har en eneste oppdatering.

 

Jeg vet at hovedkortet er viktig og at feks bios og chipset styrer veldig mye, burde jeg oppdatere desse? Jeg las om nyeste oppdateringen til bios til hovedkortet mitt og det var nemnt noe om bedre kompabilitet med Windows 8 (jeg har W8 Professional) og det fristet veldig. Men jeg er utrolig redd for at noe gale skal skje, ser ofte poster på nettet om folk som får en PC som ikke klarer å boote osv etter oppdatering av bios.

 

Annet enn hovedkort så har jeg installert drivere for skjermkort osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Produsenten til hovedkortet mitt er Asus

 

Men har hørt at du IKKE skal oppdatere BIOS via Windows men ved hjelp av en USB minnepenn og noe som heter Ez Flash elns. Men skjønner ikke hvorfor det skal være så tungvindt :-/ Er det behov for å oppdatere BIOS? Jeg fann ut at jeg har den eldste versjonen, og det har komt flere updates som gjør kompabiliteten bedre med Windows 8 og stabiliserer ting osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...