Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

MYE Blåskjerm! Trenger guider og prof.hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en pc som jeg får utrolig mye blåskjerm på. Den har på en måte alltid vært slik. Før var det slik at det kunne ta flere uker mellom blåskjermene, men så ble det kortere og kortere til d skjedde 1 gang daglig. Om jeg formarterte så ble den som før igjen (flere uker i mellom BSoD).

Men nå er den helt ut på kjøre. Om jeg spiller av en video fil så får jeg blåskjerm momentant. Også andre ting som krever bare litt minne og cpu.

 

De vanligste BSoD meldingene er: Memory_Management

Men dette kan variere veldig som feks 15 minutter før jeg postet denne posten så fikk jeg BSoD meldingen: System_Service_Exception

Husker at andre meldinger har vært noe med USB osv.

 

Om noen med erfaring av feilsøking kan ta seg litt tid til å hjelpe meg så hadde det vært utrolig fint. Setter stor pris på hjelpen jeg får i fra alle dere! :)

 

Ting jeg har prøvd, sjekket og vet helt sikkert:

- Forskjellige Rambrikker (4 typer som alle skal passe i denne pc)

- Andre operativsystemer. De fleste har vært win7, både ultimate, home og pro - x32 og x64. Men har prøvd xp også uten lykke.

- Dobbelt sjekket alle kabler.

- Formatert og installert på mange forskjellige HDD(Har utrolig mange, men bare 1 tilkoblet under tiden jeg har feilsøkt).

- Har all rett software til alle enheter under win-installasjon.

 

Her er maskin specs:

CPU: Intel Core 2 Duo E8600

RAM: Crucial DDR2 - 8GB

HK/MB: XFX-GeForce 9300 DDR2

GPU: NVIDIA GeFore GTX 280

PSU: Chieftec 650W

OS: Win 7 Ultimate (pr.idag).

 

Trenger dere mere info så spør så skal jeg komme med det så raskt jeg får til. Skal også forsøke noen ting til imens jeg venter på svar.

 

Kommer med oppdateringer på listen over hva jeg har gjort når jeg tester nye ting og om jeg eventuelt husker på ting jeg har prøvd før.

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet det en stund nå (det innebygde skjermkortet og koblet ut det gamle). Det som skjer nå er at av og til så henger maskinen seg men får IKKE blåskjerm. Tror blåskjermen er der men den klarer ikke å komme opp på skjermen.Er liksom bare skjermbildet som henger seg. Men de gangene jeg SER BSoD'n så står det oftest, Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.

 

Flere tips?

Lenke til kommentar

Har du prøvd denne eller et annet program? http://www.nirsoft.n...creen_view.html

 

Hvis det er den samme driveren som går igjen i det programmet, kan du prøve å skifte den ut ved å avinstallere og installere på nytt den tingen som driveren tilhører.

 

Hvis ikke det nytter eller at det er random driver som krasjer selv etter en ny windows installasjon med drivere som du vet fungerer, ligger feilen mest sannsynlig i hardware. Memtest kan sjekke ram og det er lurt å kjøre denne først og før du reinstallerer operativsystemet, men selv en psu, cpu, hovedkort osv lever ikke for alltid. Bytte ut en etter en til du finner ut hva som er ødelagt hvis du har muligheter til det.

Endret av Albatraum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...