Gå til innhold

[Løst] Bestemme hvilken størrelse et program skal vises i


Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått satt opp windows xp mode på min windows 7 pc og hadde tenkt å spille et gammelt spill jeg har hatt lyst til å prøve ut igjen (første Harry Potter spillet om noen lurer).

Spillet har jo en meny der man kan velge størrelse blant tre størrelser, blant annet den største 800*600. Men når jeg skal starte spillet så forstørrer den spillet så stort, at jeg ikke en gang kan klikke på den første knappen på hovedmenyen (start spill).

 

Så det jeg lurer på er om det er mulig (i xp selvsagt) og sette hvilken størrelse programmet (her spillet) skal vises i, akkurat sånn som ma setter kompatibelitetsmodus for et program.

 

Håper noen vet om en løsning, og svarer fort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei hei. jeg er ikke helt sikker men du kan prøve å høyre klikke på snarvei ikonet og gå på egenskaper. Der etter endre på kompatibilitet modus til windows xp (service pack pack 3). vist ikke det fungerer kan du prøve å gå på snarvei (forsatt inne på egenskaper) endre på "normalt vindu" til "minimert". Det er vanlig å endre fra "full screen" til "window" inne på video innstillinger på spillet.

her er en veiledning uten å være inne i spillet: http://compsimgames.about.com/cs/firsttimehere/ht/gamewindowed.htm (ikke alle spill kan spilles i "window mode")

Lenke til kommentar

Når jeg prøver det guiden sier så får jeg feilmelding om at filbanen er ugyldig.

 

Det andre du foreslo har jeg også prøvd, men det er ingen endring (PS: siden windows xp mode betyr at du er i en windows xp datamaskin, bare at den oppfører seg som et program, betyr det at jeg kun kan spille i kompatiblitetsmudos for operativsystem før windows xp).

 

Først så var det bare å sette den i kompatiblitetsmudos for windows 95 eller windows 98, og den vistes i liten skjerm, men plutselig ble den i full skjerm selv da.

Endret av herdon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...