Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

MRK 3414 - Markedsføringsledelse


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå er det ikke så lenge igjen til eksamen for BI studentene, så da ruller jeg igang en markedsføringsledelse-tråd her!

 

Spørsmål, svar, fremgang og tips er tråden her!

 

 

Jeg er seint ute, er aleine om oppgaven, å lurer nå om dagen på hvordan jeg får gjennomsnitt fra analysen fra Norstat over hvem som kjøper produktene.

 

Noen andre som har oppgaven her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må først finne ut hvor mange som kjøper millba i analysen fra Norstat.. med tanke på atde 1000 personene er representanter for norges befolkning må du finne ut prosentandel på hvor mange som kjøper det og sammenligne det med befolkningen :)

 

Men skal si du er tøff... for det er MYE arbeid

Lenke til kommentar

Du må først finne ut hvor mange som kjøper millba i analysen fra Norstat.. med tanke på atde 1000 personene er representanter for norges befolkning må du finne ut prosentandel på hvor mange som kjøper det og sammenligne det med befolkningen :)

 

Men skal si du er tøff... for det er MYE arbeid

 

Kunne du delt fremgangsmåten din med tanke på segmenteringen? Sliter litt med dette.

Lenke til kommentar

Du må først finne ut hvor mange som kjøper millba i analysen fra Norstat.. med tanke på atde 1000 personene er representanter for norges befolkning må du finne ut prosentandel på hvor mange som kjøper det og sammenligne det med befolkningen :)

 

Men skal si du er tøff... for det er MYE arbeid

 

Kunne du delt fremgangsmåten din med tanke på segmenteringen? Sliter litt med dette.

 

Ja nå er det jo forskjellig hva folk har valgt som segmenter og det finnes ikke noe "fasit" svar på dette. Men tanken er den "Hvilke typer mennesker har samme behov?"..Noen liker det til kaffen/te, andre har det på jobb/lunsjmøter, noen liker å ha noe mens de reiser, eldre mennesker liker noe søtt.. alle disse behovene er jo segmenter..! Da må du såklart velge hva du vil fokusere på..

Lenke til kommentar

Ja nå er det jo forskjellig hva folk har valgt som segmenter og det finnes ikke noe "fasit" svar på dette. Men tanken er den "Hvilke typer mennesker har samme behov?"..Noen liker det til kaffen/te, andre har det på jobb/lunsjmøter, noen liker å ha noe mens de reiser, eldre mennesker liker noe søtt.. alle disse behovene er jo segmenter..! Da må du såklart velge hva du vil fokusere på..

 

Skal segmentene dekke hele markedet, eller holder det å fokusere på de segmentene som utgjør en størst andel?

Lenke til kommentar

Ja nå er det jo forskjellig hva folk har valgt som segmenter og det finnes ikke noe "fasit" svar på dette. Men tanken er den "Hvilke typer mennesker har samme behov?"..Noen liker det til kaffen/te, andre har det på jobb/lunsjmøter, noen liker å ha noe mens de reiser, eldre mennesker liker noe søtt.. alle disse behovene er jo segmenter..! Da må du såklart velge hva du vil fokusere på..

 

Skal segmentene dekke hele markedet, eller holder det å fokusere på de segmentene som utgjør en størst andel?

 

Størst andel av forbrukerne

Lenke til kommentar

Jeg syns det går greit jeg. Ja, det er mye, men igjen, så er det logisk og fornuftige valg man gjør i oppgaven.

 

Som sagt så er segmentet det største del av de som kjøper det. Feks de som er under 30, som kjøper noe der å da.

 

Nå er det jo slik at MIlba trenger sårt en markedsfører. 64% svarte vet ikke, eller lite om merkenavnet. Dette tilsvarer jo da selvfølgelig 640/1000 mennesker, som er svært stor andel.

 

 

Nå har jo milba også kommet ut med cookies. Fordelen, å det nye er jo at man kan dele. Cookies kommer feks 4 og 4 i pakninger, dvs at et nytt segment kan vokse frem; familier. De vil dele, de vil ha det mer økonomisk, å de vil ha det lett.

 

Hvilken side er folk på i sin egen oppgave? Jeg har ikke kommet til mer enn 6-7sider nå.

- Jeg følger oppskriften i Hval-oppgaven som er lagt ut ,iforhold til markedsplan.

Lenke til kommentar
Jeg syns det går greit jeg. Ja, det er mye, men igjen, så er det logisk og fornuftige valg man gjør i oppgaven. Som sagt så er segmentet det største del av de som kjøper det. Feks de som er under 30, som kjøper noe der å da. Nå er det jo slik at MIlba trenger sårt en markedsfører. 64% svarte vet ikke, eller lite om merkenavnet. Dette tilsvarer jo da selvfølgelig 640/1000 mennesker, som er svært stor andel. Nå har jo milba også kommet ut med cookies. Fordelen, å det nye er jo at man kan dele. Cookies kommer feks 4 og 4 i pakninger, dvs at et nytt segment kan vokse frem; familier. De vil dele, de vil ha det mer økonomisk, å de vil ha det lett. Hvilken side er folk på i sin egen oppgave? Jeg har ikke kommet til mer enn 6-7sider nå. - Jeg følger oppskriften i Hval-oppgaven som er lagt ut ,iforhold til markedsplan.

 

Hvor fikk du 64 prosent fra? Fikk 33 prosent jeg... 33 prosent av de som kjenner til Aunt Mables riktignok!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...