Gå til innhold

Noe alvorlig galt med min pc, Hjelp!


Woilef

Anbefalte innlegg

Hei jeg har ett alvorlig problem med min hjemmebygde pc, det begynte for ca en måned side da pcen skjerm plutselig ble svart med noen grønne striper men jeg satt på internett eller no. Jaja sikkert bare et engangstilfelle tenkte jeg så prøvde jeg og boote opp maskinen og hadde litt problemer med dette, måtte skru den ett par ganger av og på før den kom inn i Windows igjen. Jeg prøvde og formatere og feilen gjentok seg så jeg tenkte det var den gamle harddisken min som hadde takket for seg og kjøpte dermed en ny, når jeg skulle installere WinXP skjedde samme feilen igjen! Så husket jeg at det noen ganger etter pcen hadde klikket sto"Windows has recovered from a serious error..... the problem might be the Nvidia TI4200 drivers" så jeg lånte ett skjermkort av en kamerat, og det virket jeg fikk lagt inn Windows uten problemer og alt så ut til å fungere fint, men så.... etter ett kvarter restartet pcen bare av seg selv!! (altså den klikket ikke som tidligere men den bare restartet). Og det har den forsatt med... HVA F**** er GALT jeg blir gal. Hva kan det være.

 

Setter stor pris på hjelp hilsen frustrert pc bruker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men så.... etter ett kvarter restartet pcen bare av seg selv!! (altså den klikket ikke som tidligere men den bare restartet). Og det har den forsatt med... HVA F**** er GALT jeg blir gal. Hva kan det være.

 

Setter stor pris på hjelp hilsen frustrert pc bruker

 

 

Kanskje du har fått virus,husker ikke hva den het.Men,maskinen restarter seg selv ofte.

Lenke til kommentar

Prøv å oppdatere virus programmet ditt. Viss du ikke har oppdatert det på en stund, så finner programmet kanskje ikke viruset.

Viss du ikke får tid til å laste ned nye oppdateringer før maskinen starter seg på nytt så kan du prøve dette programmet. Programmet scanner maskinen din og skjekker om du har MSBlast. Men det er KUN MSBlast den scanner etter, ingen andre virus alså..

Lenke til kommentar

Det samme skjedde med meg pga. msblaster.

Skal prøve å foklare hvordan jeg fikk kvittet meg med problemet.

Siden min maskin kun var på i ca 10 - 20 sek før den rebootet rakk jeg ikke laste ned noe eller kjøre noen sjekker.

 

 

Følg denne ruten. - Controlpanel, performance and maintenance, administrative tools, services.

Finn frem til remote procedure call (rpc) og remote procedure call (rpc) locate. Høyreklikk og velg properties og velg fanen recovery. på first og second velg "take no action". gjør dette på begge to.

Dette vil forhindre den feilmeldingen jeg fikk grunnet msblaster.

Jeg la merke til at når jeg hadde msblaster sto alle disse på restart, mens når jeg fikk fjernet msblaster sto alle på take no action.

Tydelig at msblaster hadde gjort noe her ja. :(

 

Når maskinen så restartet kjørte jeg programmet nevnt av TCK ovenfor. Jeg kunne ikke trykke på linken her i forumet (igjen pga. msblaster) så jeg høyreklikket på den og la den i favoritter. deretter kunne jeg gå dit.

Lastet ned programmet og kjørte det. Det fant msblaster og fjernet det. Nå har jeg ikke dette problemet mer. :-)

 

Håper dette vil hjelpe deg med problemet ditt.

 

:evil: Msblaster :evil: .... :grumpy:

Lenke til kommentar

Takker for alle svar, har prøvd programmet over og det fant ingen msblaster, som nevnt over byttet jeg skjermkort og dette hjalp delvis, nå bruker jeg et eldre nvidia kort, men problemet vedvarer, delvis. Jeg har kanskje en eller to plutselige restarter om dagen. For sikkerhets skyld prøvde jeg igjen det gamle kortet og da, var det gamle problemet tilbake straks, så jeg tror det må være noe med skjermkortet, Men. Kan begge kortene ha samme feil? Høres vel ikke for sannsynlig ut. Er det mulig at feilen kan ligge i andre komponenter, hk/cpu/ram?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...