Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Varmekabler virker ikke på badet. ide ?


Anbefalte innlegg

plutselig en dag sluttet varmekablene på badet å virke og nå er det kaldt å være der :)

 

kablene er nok gamle, og jeg aner ikke noe om hvilket system eller hva dem heter. Det jeg vet er at jeg har en boks på utsiden av badet, som kanskje sku vært på innsiden. det er svak lunk på gulvet rundt om hele men en liten kald flekk midt på som er på størrelse med en og en halv flis. alt annet rundt har ensvak lunk.. Termostaten slår inn med et rødt lys når jeg vrir over 14 grader, men det kommer ikke mer varme en den lille lunken i gulvet selv når den nå står på 25 grader.

 

prøver å legge ved noen bilder av boksen på utsiden. noen som vil synse litt ?

 

1305143.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

plutselig en dag sluttet varmekablene på badet å virke og nå er det kaldt å være der :)

 

kablene er nok gamle, og jeg aner ikke noe om hvilket system eller hva dem heter. Det jeg vet er at jeg har en boks på utsiden av badet, som kanskje sku vært på innsiden. det er svak lunk på gulvet rundt om hele men en liten kald flekk midt på som er på størrelse med en og en halv flis. alt annet rundt har ensvak lunk.. Termostaten slår inn med et rødt lys når jeg vrir over 14 grader, men det kommer ikke mer varme en den lille lunken i gulvet selv når den nå står på 25 grader.

 

prøver å legge ved noen bilder av boksen på utsiden. noen som vil synse litt ?

 

1305143.jpeg

Har selv byttet to Microtemp-brytere fordi releet har gått. Termostaten og alt annet ser ut til å virke, men svikten ligger mellom termostat og faktisk aktivering.

 

Når du vrir frem og tilbake over 14grader (skifter fra rødt til grønt) - kommer det bare et lite knepp, eller er det en mer "klunk"-lyd? Om du bare har det lille kneppet, så er det releet ditt som er gåent.

Om du har andre kabler i huset som virker, skru disse av og på på samme måte for å vite hvordan lyden SKAL høres ut, også sjekker du den defekte.

 

Om du ikke får rett lyd, er det bare bytte hele bryteren. Om du FÅR rett lyd, kan det være kablene i seg selv, eller det kan være gulvføleren(har du det?) som må byttes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...