Gå til innhold

Pc kjører spill elendig


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en nokså god pc. Den er ganske så rask bortsett fra i spill. Da er den helt elendig. Klarer så vidt minecraft (med mods er bare fælt), Og spill som tf2 klarer den også så vidt. Jeg lurte på om noen har noen tips til hva jeg skal gjøre

 

Specs:

 

 

Operating System

Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

CPU

AMD A8-3530MX 48 °C

Llano 32nm Technology

RAM

8,00 GB DDR3 @ 674MHz (9-9-9-24)

Motherboard

Hewlett-Packard 1807 (Socket FS1) 47 °C

Graphics

Generic PnP Monitor (1366x768@60Hz)

AMD Radeon HD 6620G (HP) 45 °C

AMD Radeon 6600M and 6700M Series (HP)

CrossFire Disabled

Hard Drives

466GB Western Digital WDC WD50 00BPVT-60HXZT3 SATA Disk Device (SATA) 30 °C

Optical Drives

hp DVD-RAM UJ8B1 SATA CdRom Device

Audio

IDT High Definition Audio CODEC

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er alle drivere på plass da?

Last uansett ned nyeste ATI driver.

 

Det er jo en laptop så ikke forvent deg for mye men den burdte yte bedre enn du gir uttrykk for at den gjør.

Har oppdatert alle drivere og den er relativt ny. Og den burde jo yte bedre enn det den gjør. Har også sett på systemkrav til mange spill og pcen min skal egenltig klare å kjøre dem, men det blir jo ikke noe gøy når fps-raten er helt på trynet.
Lenke til kommentar

Har du både et integrert og et dedikert GPU? Nvidia Optimus/noe liknende?

 

Dette er et program som prøver å optimalisere batterilevetiden ved å fordele ytelsen mellom det integrerte og dedikerte grafikkortet, men stort sett bare gjør livet surt.

 

Jeg er bare kjent med Nvidia, men andre produsenter har nok et liknende oppsett; gå inn i innstillingene, og sjekk at standard-innstillingene er at 3d-program kjører på det dedikerte kortet. Evt. må du velge det dedikerte til hvert program/spill. Sjekk også at det står i riktig ytelsesmodus, min var nemlig standard "optimalisert for flere skjermer".

 

Prøv det, var det som viste seg å være mitt problem.

Lenke til kommentar

Har du både et integrert og et dedikert GPU? Nvidia Optimus/noe liknende?

 

Dette er et program som prøver å optimalisere batterilevetiden ved å fordele ytelsen mellom det integrerte og dedikerte grafikkortet, men stort sett bare gjør livet surt.

 

Jeg er bare kjent med Nvidia, men andre produsenter har nok et liknende oppsett; gå inn i innstillingene, og sjekk at standard-innstillingene er at 3d-program kjører på det dedikerte kortet. Evt. må du velge det dedikerte til hvert program/spill. Sjekk også at det står i riktig ytelsesmodus, min var nemlig standard "optimalisert for flere skjermer".

 

Prøv det, var det som viste seg å være mitt problem.

jeg har ordnet det for lenge siden. Alle spill osv kjører på høytelsesgrafikk.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...