Gå til innhold

Oppgradering av spill pc - hva bør jeg bytte ut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor AMD prosessor? BTW for du Windows 8 til 250kr her: http://windows.micro...o_Home_FPP_Null Er du litt sleip får du det til 120kr :p
1. AMD gir 8core 3,6GHz til prisen av i5 quadcore 3/3,2Ghz. Faktisk ytelse i forhold til spec har ikke jeg noe peiling på, men jeg vet at begge deler mest sansynlig holder i massevis til de spill jeg har. 2. AMD er black Edition (ulåst) men Intel er vel låst så vidt jeg vet. 3. Idag har jeg C2D 2,8GHz og må nok oppgraderes snart, men ikke vits å oppgradere før en må. Så bare skjermkort (Radeon HD 7850) og SSD (120GB) først på meg og det funker supert:-) Nestegang blir det AMD for å utvide horisonten:-) 4. Både intel og AMD er knallgode og det spiller nok for deg en heller liten rolle hvem du velger når jeg ser hva du har idag C2D. Ville fokusert mer på skjermkort. 5. AMD har kuttet ut toppsjiktet og satset på mellomsjiktet av CPUer.

 

Som du ser her så har antallet kjerner nada og si. i5'en er bedre enn AMD prosessoren på Spill med god margin, de ligger også likt på en del og AMD'n kommer over på noe.

Men i5 er bedre på det TS vil gjøre med PC'n: spilling.

og som du ser så har de fire kjernene ingenting og si, de hjelper ikke noe i spill eller mange andre applikasjoner.

AMD har alltid kjørt et høyt antall kjerner med liten nytte.

Lenke til kommentar

Må vel kjøpe windows også, når jeg bytter hovedkort? OEM lisensen er vel knyttet til hovedkortet etter første registrering?

Er nok sånn ja.

Hvis du vil gå den billige veien kan du akkurat nå kjøpe WIndows 8 til 249kr hos Microsoft.

Du kan bruke den litt tvilsomme installasjons metoden som finnes under for og få det så billig:

 

Som du kan lese her så er det fult mulig og installere Windows 8 på en pc bed at du installerer ei windows fil fra "bukta" og upgrader denne til W8.

 

ellers så koster W7 rundt 780kr for HP 64bit versjonen.

Endret av CastleLord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...