Gå til innhold

Glemt passord, Vista


ysta

Anbefalte innlegg

(emnet har vært oppe før vet jeg, men ikke noe som hjelper meg)

 

Jeg har lest og søkt mye.

Jeg har prøvd dette: http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/ss/ophcracksbs.htm

 

Brukt denne: CDBurnerXP (som jeg har lest om her: http://www.runenikolaisen.com/?s=oph)

 

Jeg har ikke særlig med kunnskaper, uteom det jeg har lest meg til den siste uka.

 

Jeg ha brent til cd r plate, og startet pc i boot, og valgt cd/dvd stasjon.

Problemet er at cd`en blir spytta ut, rett etter at den er satt inn.

 

Det er ikke aktuellt å reinstallere. Har altfor mye på pc`n til det.

 

Jeg har en Dell Studio lap, om det skulle bety noe :)

 

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne her funker flott for å slette passord i Windows. Brukt det selv flere ganger med både Vista og XP. Hvis det er problemer med å boote fra CD, så er mulighet her for USB-boot hvis maskinvaren støtter dette.

 

 

Den har jeg kikket på, men forstår den ikke helt. Ser inviklet ut ved første øyekast. :hmm:

Hvor er linken til nedlastning...

Lenke til kommentar

Uden er "password reset-disc" er der desværre ikke mange andre muligheder, end en re-install, desværre.

 

Med venlig hilsen

 

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

 

 

Men det går ann å lage det på den linken du viser?

 

Jeg ser at det kommer en slik veiledning, hvis jeg trykker på "tilbakestill passord" Får mld om å sette i cd eller usb.

Lenke til kommentar

Denne her funker flott for å slette passord i Windows. Brukt det selv flere ganger med både Vista og XP. Hvis det er problemer med å boote fra CD, så er mulighet her for USB-boot hvis maskinvaren støtter dette.

 

 

Den har jeg kikket på, men forstår den ikke helt. Ser inviklet ut ved første øyekast. :hmm:

Hvor er linken til nedlastning...

Egentlig ikke så vanskelig, men det ser kanskje litt inviklet ut....

Nedlasting finner du ved å trykke på Bootdisk i menyen øverst og rulle et godt stykke nedover til Download.

Lenke til kommentar

 

 

 

Men det går ann å lage det på den linken du viser?

 

Jeg ser at det kommer en slik veiledning, hvis jeg trykker på "tilbakestill passord" Får mld om å sette i cd eller usb.

 

Ja, det skulle være muligt.

 

Prøv at indsæt disc eller USB, og følg vejledningen.

 

Med venlig hilsen

 

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ikke bruk ophcrack, nå har ikke jeg lest gjennom alt her, men ophcrack er ophskryt. Det finnes så mange bedre løsninger. Har en CD liggende som jeg putter inn>booter via CD>velger "reset password">???>profit. Husker ikke helt hva den heter, kan søke litt å se om jeg finner den!

 

EDIT: Fant den, "Offline NT Password & Registry Editor". Kan ha blitt nevnt i tråden, har ikke lest gjennom som sagt. Hvis du har en annen pc, bare brenn programvaren på en CD og putt den inn. Håper jeg hjalp litt værtfall..

Endret av defjux
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...