Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det vanlig at en kan av og til bli seksuelt tiltrukket av samme kjønn?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er det vanlig at en kan av og til bli seksuelt tiltrukket av samme kjønn?

 

Jeg er seksuelt tiltrukket av unge kvinner, og ronker derfor på seksuelle fantasier om dem. Men av og til så er jeg litt seksuelt tiltrukket av menn, og ronker på seksuell fantasi der også. Er en ung mann selv.

 

Er det andre som gjør det samme, eller er det bare meg? Hvor bør jeg plassere meg, hetero eller bifil?

 

Anonym poster: dbbb1423eb7a1d01e987d06de49fe9a4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt normalt å av og til føle seg tiltrukket av samme kjønn eller ha seksuelle fantasier om samme kjønn.

 

Det går ikke en skarp grense mellom å være hetrofil, bifil eller homofil. Hva vi tenker og føler om egen tiltrekning eller seksualitet er heller ikke nødvendigvis noe statisk, men kan variere gjennom livet og avhenge av mange faktorer.

 

Det er opp til oss selv å om vi ønsker å kalle oss det ene eller det andre (eller ingenting).

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er helt vanlig, for bifile mennesker.

 

Jeg tror de fleste er bifile, den eneste grunnen folk ikke er det er fordi de nekter å tenke på det andre kjønnet "what so ever" fordi det er "feil". De prøver ikke engang, utforsker ikke. Mange ser på homofili som ekkelt, hvorfor? Fordi det er sosialt uakseptert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er helt vanlig, for bifile mennesker.

 

Jeg tror de fleste er bifile, den eneste grunnen folk ikke er det er fordi de nekter å tenke på det andre kjønnet "what so ever" fordi det er "feil". De prøver ikke engang, utforsker ikke. Mange ser på homofili som ekkelt, hvorfor? Fordi det er sosialt uakseptert.

Det der er bare vås. Noen liker kuk og andre gjør det ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er helt vanlig, for bifile mennesker.

 

Jeg tror de fleste er bifile, den eneste grunnen folk ikke er det er fordi de nekter å tenke på det andre kjønnet "what so ever" fordi det er "feil". De prøver ikke engang, utforsker ikke. Mange ser på homofili som ekkelt, hvorfor? Fordi det er sosialt uakseptert.

Det der er bare vås. Noen liker kuk og andre gjør det ikke.

 

Noen bruker ordet kuk og andre ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er helt vanlig, for bifile mennesker.

 

Jeg tror de fleste er bifile, den eneste grunnen folk ikke er det er fordi de nekter å tenke på det andre kjønnet "what so ever" fordi det er "feil". De prøver ikke engang, utforsker ikke. Mange ser på homofili som ekkelt, hvorfor? Fordi det er sosialt uakseptert.

Det der er bare vås. Noen liker kuk og andre gjør det ikke.

 

Noen bruker ordet kuk og andre ikke.

Latterlig å være så prippen i en tråd som tross alt handler om onani.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er helt vanlig, for bifile mennesker.

 

Jeg tror de fleste er bifile, den eneste grunnen folk ikke er det er fordi de nekter å tenke på det andre kjønnet "what so ever" fordi det er "feil". De prøver ikke engang, utforsker ikke. Mange ser på homofili som ekkelt, hvorfor? Fordi det er sosialt uakseptert.

Det der er bare vås. Noen liker kuk og andre gjør det ikke.

 

Noen bruker ordet kuk og andre ikke.

Latterlig å være så prippen i en tråd som tross alt handler om onani.

 

Prippen?

Jeg sa bare min mening, hvis det er prippent så får du synes det.

Skru av forsvarsmekanisme din, du liker ikke kuk.

Lenke til kommentar

De fleste er vel enige i at homofili og heterofili ikke er gjensidig ekskluderende. Det er ikke sånn at enten har du et homsegen eller et heterogen på en gitt plass. Noen trakk fram Langfeldts teori i en annen tråd: Homofili og heterofili er to helt uavhengige egenskaper/legninger. Noen har mye av en og lite av den andre, de vil oppfatte seg som homo eller hetero. Noen har mye av begge og oppfatter seg som bifile, og noen har lite av begge og oppfatter seg som aseksuelle.

 

Og da blir min tanke: De fleste av oss har antagelig såpass mye mer av den ene at vi ignorerer den andre. Men det betyr ikke at den ikke er der i det hele tatt, den er bare så svak at den lett lar seg undertrykke. Når man er ung vil ikke denne "undertrykkingen" av den andre legningen være automatisert, og vi tillater oss lettere å bli tiltrukket gjennom begge legninger.

 

Jeg er en heterofil gammel mann, men jeg kan godt forestille meg at jeg kunne følt seksuell tiltrekning til en attraktiv mann under de rette omstendigheter.

 

Hvorvidt man "liker" kuk, er nok like mye et mentalt spørsmål. Er man overveiende heterofil, vil det nok være lettest å undertrykke symptomer på det "motsatte". Som altså kanskje ikke er motsatt, men en egen mer eller mindre aktiv legning.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...