Gå til innhold

Windows 7 eller 8 til ny Desktop?


OS til Mini-ITX Desktop  

20 stemmer

  1. 1. Hvilken Windows bør jeg velge?



Anbefalte innlegg

Hei hei, jeg ønsker å kjøpe min første desktop PC i et mini-ITX format, men streber nå med valg av OS. Tenker at den skal hovedsakelig gå til video og kontor med en stor behagelig 24" skjerm, men vil gjerne ha gaming mulighetene åpne så jeg kjøper sannsynligvis en GTX 660 eller Radeon 7850.

 

Kan dere hjelpe meg med valg av OS? Begrunn gjerne hvorfor!

Endret av baalzam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville sagt Windows 8. Windows 8 skal vist nok bruke mindre prossesor og minne. Pcen vil også starte opp raskere med Windows 8 ,tror det var rundt 3-6 sekunder om eg ikke tar feil.

 

Windows 8 vil også være ganske brukervennlig har eg sett. Windows 8 sine underholdnings programmer vil også være bedre.

 

And Wait for it, wait for it.....Internett Explore 10 ells er med. Men hvorfor eg det intresangt?

Google Chrom er noe piss, skal liksom være ein av de beste nettleserene men brukervennligheten er ikke meget bra (Tenker på favoritter og slikt), den bruker Jæv*** med Prossesor og Ram.

Noe ikke Explorer gjør. Safari er treigere på Windows en Mac. Kjenner ikke til Firefox så kan ikke utale meg og Opera er nesten lik som Google Chrom i mangler osv...

 

Så eg ville skaffet meg Windows 8 og bruke Internett Explorer på han. Raskere pc og mer ram/prossesor til andre ting :p

Lenke til kommentar

Jeg har vært macbruker i mange år, men har også hatt en spill-pc med XP, og nå hart jeg oppgradert den med 120GB SSD, 8GB DDR2 1066 ram (4 tidligere), og Radeon HD7850 1GB.

 

Jeg tenkte først å kjøpe win7 men bestemte meg for at det var penger ut av vinduet da det er win8 som får full support fremmover av MS (og oppgradering til 479(249 på nett) er billig til å være MS).

 

Så når er maskina oppe å går, og førsteinntrykket er veldig likt win7 men uten startmeny.

Starter på under 10 sec :dribble:

Alle programmer jeg installerer kommer opp i metro-grensesnittet(som ikke heter metro?) eneste som faktisk irriterer meg grenseløst er internett explorer som starter opp i nettbrett utgave fra metro og ikke "pc-utgave", (Gjøres enkelt fra skrivebodet.)

 

Men hvis noen vet hvordan jeg enkelt kan få en liste (startmeny) over alle programmer i skrivebordsmodus er det bare å si ifra :hmm: Classic view med muskler under panseret:-)

 

Så basert på mitt førsteinntrykk er det bare å kjøre på med win 8 :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...