Gå til innhold

[Løst] Skal kjøpe ny PC. Pris: 10 000 - 15 000.


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal nå kjøpe meg ny PC, grunnen til dette er at den jeg har nå begynner å bli noen år gammel og har begynt å oppføre seg rart samt at jeg ikke har den ytelsen jeg gjerne vil ha i spill.

 

Jeg tenkte det kunne være greit å kjøpe denne PC'en nå siden Windows 8 kommer ut om noen dager, siden jeg har lenge hatt lyst på en SSD og siden det nå fremover kommer mange spilltitler som jeg ser fram til og vil kunne kjøre på høyest mulig innstillinger.

 

PC'en kommer til å bli brukt til forskjellig, men hovedfokuset er på 1 ting; gaming. Jeg bruker mange timer fremfor maskinen hver eneste dag og og vil derfor få best mulig opplevelse ut av spillene som jeg spiller. Bortsett fra det så sitter jeg bare på facebook og surfer diverse sider, ser en del på film og serier og slike helt vanlige ting.

 

Jeg spiller spill som Call of Duty: Modern Warfare 3, Call of Duty: Black Ops, SNART Call of Duty: Black Ops 2, Battlefield 3, World of Warcraft, Guildwars 2, Borderlands 2, Dishonored og så videre.. Så fokuset må vell bli på skjermkort, prosessor, skjermkort og minne? Men jeg vil også ha ett over middels bra kabinett med tanke på kjøling.

 

Noen forslag? Setter pris på innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tastatur, mus og skjerm ja.

 

Takk for at du orket å lage en liste til meg! Men jeg merker at du for eksempel har listet opp Intel Core i5 når jeg har budsjett til å kjøpe Intel Core i7. Ser også at hovedkortet var utrolig billig? Kunne også tenkt meg å kjøpe 16 GB ram når jeg først holder på selvom jeg nødvendigvis ikke får behov for det, men det har ikke så mye å si med tanke på prisen, vurderte kanskje dette: http://www.komplett....aspx?sku=585007

 

Jeg har ikke mye peiling på hardware, så jeg vet ikke, men setter pris på flere innspill :)

Endret av XFXforce
Lenke til kommentar

Jeg har tastatur, mus og skjerm ja.

 

Takk for at du orket å lage en liste til meg! Men jeg merker at du for eksempel har listet opp Intel Core i5 når jeg har budsjett til å kjøpe Intel Core i7. Ser også at hovedkortet var utrolig billig? Kunne også tenkt meg å kjøpe 16 GB ram når jeg først holder på selvom jeg nødvendigvis ikke får behov for det, men det har ikke så mye å si med tanke på prisen, vurderte kanskje dette: http://www.komplett....aspx?sku=585007

 

Jeg har ikke mye peiling på hardware, så jeg vet ikke, men setter pris på flere innspill :)

 

Det at det er en i5 har ikke mye å si, du vil få knallgod ytelse i spill med den prosessoren. I forhold til pris, så er den et klart førstevalg. Du kan heller bruke noen par hundre kroner på en skikkelig kjøler til den :)

Lenke til kommentar

Her har du ei ny liste med noen små forandringer.

Det er da to forskjellige PSU'er på lista for at du kan velge litt selv.

Som ole a sier over så er det ikke noen forskjell mellom i5 og i7 til Gaming, de yter omtrent likt, så her får du velge selv.

DGBU0.png

EDIT: Glemte bilde

Endret av CastleLord
Lenke til kommentar

Her har du ei ny liste med noen små forandringer.

Det er da to forskjellige PSU'er på lista for at du kan velge litt selv.

Som ole a sier over så er det ikke noen forskjell mellom i5 og i7 til Gaming, de yter omtrent likt, så her får du velge selv.

a>

EDIT: Glemte bilde

 

Hvilken side er dette fra? Merker det er mye billigere enn komplett.

Lenke til kommentar

Her har du ei ny liste med noen små forandringer.

Det er da to forskjellige PSU'er på lista for at du kan velge litt selv.

Som ole a sier over så er det ikke noen forskjell mellom i5 og i7 til Gaming, de yter omtrent likt, så her får du velge selv.

a>

EDIT: Glemte bilde

 

Hvilken side er dette fra? Merker det er mye billigere enn komplett.

Nettsida jeg snakker om her er DustinHome.no, de ligger oftest en del under komplett på Pris.

Enda en fordel er at frakten på hele maskina blir bare 99kr der da de kjører 99kr for alle sendinger.

Lenke til kommentar

Logg inn/lag deg en konto på prisjakt.

Etter det lager du dei ei liste med det du skal kjøpe, når dette er gjort klikker du på knappen "åpne i fullskjerm" den skal finnes ute til venstre over komponentene.

OIn6i.png

Når du da får lista opp over hele skjermen trykker du der pila peker på dette bildet:

Du vil da få en liste over hvor du kan kjøpe de forskjellige delene til lavest mulig pris.

5TFtR.png

Endret av CastleLord
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm, ok. Skjønner, CastleLord. Men at AMD har bedre driver, er det noe som er trygt å stole på? Det kan jo også komme ny driver til GTX når som helst? Har oppdatert listen nå, og den ser slik ut:

 

34e9ftk.jpg

 

Er det noen forandringer jeg burde gjøre? Noe jeg burde bytte ut? Trenger jeg mer kjøling? Når jeg kjøpte den forrige PC'en min så var kabinett helt nederst på listen av prioritet som resulterte med at det vart ett elendig og lite kabinett som ble rotete på innsiden og som jeg tror skapte dårlig luft og kjøling. Jeg har fortsatt 1000 kr jeg kan bruke om nødvendig, burde jeg kanskje invistere i ett bedre kabinett? Godtar flere tips før jeg endelig bestiller! :)

 

Vurderer: http://www.dustinhome.no/product/5010636660/cm-fulltower-storm-stryker-xl-atx-white/#intcmp=searchProvider_AutoComplete

Endret av XFXforce
Lenke til kommentar

Har kjørt AMD kort siden 2001 og jeg er fortsatt strålende fornøyd.

Det kommer sikkert en ny GTX driver snart, men ganske kort etter den bil det nok dukke opp en ny AMD driver igjen. ;)

Du kan også kjøpe det kabinettet om du vil, det eneste forskjellen utenom størrelsen er at R4 kabinettet er lydisolert og dermed stille, det andre er ikke isolert og kan kanskje oppleves som støyende.

Du kan evnt. bruke de ekstra kronene på ei vifte eller to (hvis du går for R4 kabinettet) + enda en 2Tb harddisk kanskje? Er mange mulige valg her.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg har bruk for en til 2Tb harddisk med tanke på at jeg allerede har 1 ekstern harddisk som er på 1Tb.. Det vil si at jeg kommer til å ha 3,2Tb med lagringsplass, kjøper i så fall ikke mer før jeg eventuelt trenger mer :)

 

Støy har ikke så mye å si for meg siden jeg som oftest har på meg headset, det vil si at jeg ikke kommer til å merke noe av støyet uansett. Vil heller ha bedre plass, luft og kjøling enn å ha litt mindre støy, om du skjønner. Ser at R4 har en mindre innebygd vifte.

 

Her er listen som jeg tror er endelig:

 

vzx5b5.jpg

 

Kommer denne maskinen til å bli veldig bra? Vil kjøre spill på høyeste innstillinger med bra flyt og høy FPS, og med tanke på at dette er en god del penger så håper jeg at den kommer til å vare noen år?

 

Er også litt usikker på om jeg faktisk skal kjøpe Windows 8 eller om jeg skal kjøpe Windows 7 Ultimate, hm..

Endret av XFXforce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...