Gå til innhold

[LØST]Velge hva .java filer skal starte i - Får ikke skiftet...


Anbefalte innlegg

Det here er ikke nødvendigvis relatert til java i seg selv, men tenkte kanskje noen andre har hatt det samme problemet før meg.

 

Når en fil er .java og jeg dobbeltklikker på den åpnes bare et tomt CMD vindu, tror grunnen var at første gang jeg prøvde så satte jeg standard til cmd, men nå får jeg ikke skiftet, og det begynner å irritere meg litt at jeg alltid må åpne ønsket program, for så å dra filene inn. Ikke et stort problem, men sparer tid på å ungå dette.

 

Tingen er at når jeg høyre klikke - egenskaper så har jeg ingen "åpne i" så jeg får ikke endret det på den måten, og om jeg går på Standardprogrammer - Tilknytt en filtype eller protokoll til et program får jeg helle ikke endret det her. Her inne finner jeg .java og jeg velger at det skal starte opp i ønsket program, men når jeg trykker "ok" blir ikke standardprogrammet endret fra CMD. Virker som den har låst seg til dette, siden jeg får endret standardprogram i de andre jeg prøvde.

 

Noen som har tips angående dette?

 

Edit: Om jeg høyre klikker på .java filen så trykker "åpne i" også velger riktig program så får jeg ikke hooket av på "bruk alltid valgt program til å åpne denne typen filer".

Im lost....

Endret av SniKaZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du endre/skrive rettigheter på den filtypen?

Det regner jeg med. Har alle rettigheter i sikkerhet option hvertfall, usikker på hva annet jeg kan gjøre.

 

EDIT: Fikk det til, brukte bare http://izt.name/apps/types/

Usikker hva som gjør at dette er så vanskelig å gjøre. Sikkert noen settings jeg har oversett.

Når jeg slettet .java association i det programmet der og dobbelt klikket på en .java fil kom den "choose what program to open in" boxen opp, så nå er det bra igjen.

Og nå har jeg valget mellom å velge startprogram fra egenskaper menyen.

 

Merkelig altså.. :p

Endret av SniKaZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...