Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blir sendt tilbake til skrivebordet


Anbefalte innlegg

Hei

 

Førstegangspost her. Begynner virkelig å bli desperat..

 

Som topic sier blir jeg sendt tilbake til skrivebordet når jeg spiller. Spiller bare wow, og har derfor ikke testet andre spill (Så mye å gjøre der!).

 

På dette tidspunktet begynte jeg å google etter løsninger, og det som gjentok seg var a: Sjekk at det ikke er noe galt med keyboardet, eller b: Sjekk oppstartsprogrammer.

 

Jeg har sjekket begge, og problemet er der ennå.

 

Jeg har også begynt å merke det når jeg ser f eks på netflix, da ble videoen dyttet i bakgrunnen og browseren poppet opp øverst.

 

Det samme skjedde når jeg skulle skrive i microsoft word, plutselig var jeg tilbake til skrivebordet.

 

Jeg har blitt sendt tilbake til skrivebordet med beskjed om å sette på windows basic mens jeg spiller wow. Gjort det og, uten at det ble noe bedre av det.

 

Jeg har sjekket for virus og trojanere med oppdatert avg.

 

Jeg lastet ned nvidia inspector for å forsøke å forbedre ytelsen i fsx, men er usikker på om jeg gjorde det på tidspunktet for når dette begynte å skje. FSX er forsøvrig så grisedårlig programmert at jeg er så lei av å tweake det, har derfor ikke fått testet om det samme skjer der.

 

Jeg har sjekket temp på gpu og cpu, og alt ser bra ut.

 

Alle drivere er oppdatert, samt windows 7.

 

i7 2600

Nvidia 560 ti

16 gb ram

 

 

Har du noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Pass på at du har de siste chipset-driverne til hovedkortet.

 

2. Hvis du ikke allerede har gjort det: Installer siste DirectX og se om det hjelper på stabiliteten.

 

3. Jeg går utfra at du bruker en driver du har lastet ned fra Nvidia? Forsøk å avinstallere driveren og installer standarddriveren fra Microsoft Update. Hvis dette hjelper vet du at problemet er driver-relatert. Da kan du enten holde ut med Microsoft sin driver, eller forsøke å installere en eldre driver fra Nvidia.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen

 

Da har jeg byttet skjermkort.

 

Ganske interessant dette, for nå slutter rett og slett skjermdriveren å virke og spillet kræsjer. Var nesten bedre slik det var før.

 

Jeg testet forøvrig med to forskjellig skjermdrivere.

 

Gjenstår å se hvordan min samboers maskin vil fungere nå som hun har mitt gamle skjermkort...

 

En ting jeg vet er at når jeg spiller kjører skjermkortet på 100% og holder ca 75 grader.

 

Any ideas?

Lenke til kommentar

Dette tyder iallfall på at det ikke er en fysisk feil på skjermkortet som fører til problemene. Fortsatt er det vanskelig å vite om dette er driver-/programvarerelatert, eller om det er noe fysisk feil ellers med maskinen.

 

En temperatur på 75 grader celsius skal kortet normalt tåle uten å bli ustabilt.

 

Hvis du har innebygget skjermkort på hovedkortet vil jeg anbefale at du tester om du klarer å provosere frem tilsvarende symptomer (uten at 560 Ti-kortet står i). Får du det, kan du være temmelig sikker på at det ikke er et driverproblem.

 

Du kan jo se om memtest86 rapporterer feil med RAM. Hvis du ikke har siste BIOS-utgave kan det også være verdt å se om det er kommet en oppdatering (hvis ingenting i versjonshistorien nevner noe som ser relevant ut, er det imidlertid neppe nødvendig å oppdatere).

 

Jeg tror problemene du opplever enten er en driverkonflikt eller en fysisk feil på minne, hovedkort eller CPU.

 

(Registerrens skaper forøvrig antakelig flere problemer enn det løser).

Lenke til kommentar

Trykk windows knappen > skriv msconfig i søkefeltet og trykk enter > gå til "services" å huk av for "hide all microsoft services" > trykk så på "disable all" å reboot.

 

Om problemet enda er der kan du teste med ett annet tastatur.

 

Om problemet er borte kan du begynne å enable programmene en ettr en til problemet kommer tilbake.

 

iallefall sånn jeg fiksa problemet for en kompis.

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

Da har jeg testet med alt av oppstart slått av. Det funket ikke. Har ikke testet tastaturet, men har vanskelig for å tro at det er problemet siden det bare skjer når GPU er i bruk. f eks spill og ser vgtv/utub.

 

Det jeg lurer på om dette kan være problemet?

 

@basher Hvordan renser jeg en evt driverkonflikt?

 

Skal teste memtest også.

 

Når det gjelder biosutgaven kan det ikke være problemet siden min samboers maskin er kliss lik min maskin forutenom en ekstra SSD i min. Og hun har ingen problemer..

 

Har dessverre ikke et internt skjermkort så jeg får testet det.

 

Tusen takk for all hjelpen sålangt.

Lenke til kommentar

Liten update.

 

Fikk testet memtest86. Når jeg brukte siste versjon 4.0.1 så låste det seg. Testet den 3 ganger. Når jeg testet forrige versjon (3.5) så gikk den igjennom hele testen og ingen errors ble funnet.

 

Fikk testet tastaturet i samme slengen. Problemet er her ennå.

Lenke til kommentar

Oppdaget forresten mens jeg hadde hjemmekontor at dette problemet ikke begrenser seg bare til gpu krevende handlinger. Mens jeg jobbet i publisher så ble jeg sendt flere ganger til skrivebordet. Faktisk ble jeg sendt helt tilbake til skrivebordet mens jeg hadde et vindu i windows oppe.

 

Rare greier dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...