Gå til innhold

Ruter til runt 600-800


Anbefalte innlegg

Hei

 

Trenger som tittelen sier anbefaling på en ruter på rundt 600 - 800 kroner. Jeg kan en del om rutere men har rett og slett ikke følgt med utviklingen siste året og derfor spør jeg om hjelp. Trenger rett og slett en ruter til rundt opptil 10 brukere som er dønn stabil. Dette for å hjelpe en bekjent av meg. Jeg selv sleit jo med min Linksys ruter. Etter å ha skaffet kunnskap om trådløs nett gikk jeg til slutt for en ASUS RTN-16 og installerte Tomato firmware på den. Har brukt den i over 1 år og den har ikke hengt et eneste gang selv med optil 15 brukere. Asus rutere er helt fantastiske som har mye intern minne for behandling av høy data som er veldig vesentlig for f.eks torrent nedlastninger osv.

 

Så her er det bare å komme med anbefalinger folkens, vet at det ligger flere forum her som omhandler det samme, men budsjettet der er høyere så derfor har laget egen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil henge meg litt på denne tråden da jeg selv tenker litt på ny router i samme prisklasse.

Har idag en Netgear JWNR2000 og syntes denne er veldig ustabil da jeg ofte må restarte da det trådløse faller ut.

 

Har bare liten leil med 4 trådløse enheter og 2 enheter koblet til via kabel og switch.

Kan en slik Asus RT-N56U også anbefales for meg?

Lenke til kommentar

 

Jeg har i allefall gitt klar signal til min bekjent for en Asus RT-N56U. Når det gjelder ditt forbruk så holder denne her i massevis.Det eneste jeg har å utsette på Asus RT-N56U er kansje prisen, fordi du kan sikkert finne en rimeligere ruter som takler ditt forbruk. Vi snakker tross alt her bare om 200-300 kroners forskjell. Så gå for den.

Lenke til kommentar

Man skal huske på at en router er et dårlig sted å spare noen kroner.

Skal man kutte ned på utgifter til datautstyr, så begynn alle andre steder enn routeren.

Ustabilt internett er utrolig irriterende og aldri verd et par hundre kroners innsparing.

 

Men det er selvsagt ikke noen automatikk i at dyrere er bedre. Man må se på brukererfaringer og hva slags hardware det er i de. Asus RT-N56U utmerker seg med mye minne (betyr at den tåler mange forbindelser uten å krasje) og at den greier hele 800Mbit via internettporten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bare maser opp igjen denne tråden med et spm.

 

Har sett på både Asus N56U og N66U.

Her er det jo prisforskjell på 100%.

Er på utkikk etter en router for en liten leil, men må takle litt pågang med 2 tlf, 1 PS3, 1 mediaPC(på hele tiden), 2 laptop.

Er jo ikke mye, men bare lurer på om forskjellen vil være merkbar på disse?

Er student så må få bare høre om det er verdt prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...